جهانی شدن امضای ایرانی و همترازی استانداردهای ملی در عرصه بین‌المللی

جهانی شدن امضای ایرانی و همترازی استانداردهای ملی در عرصه بین‌المللی
خلاصه اخبار

اکوایران:رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به حذف امضاهای طلایی در سازمان ملی استاندارد گفت: رتبه ایران در سازمان بین المللی استاندارد (ISO) از بین ۱۶۵ کشور از جایگاه ۲۶ به ۲۰ ارتقاء یافت.

به گزارش اکوایران به نقل از تسنیم ؛‌مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، در آیین گرامیداشت هفته استاندارد جزئیاتی درباره عملکرد این سازمان در 35 ماه فعالیت اعلام کرد.

تلاش‌ برای جوانگرایی و افزایش جایگاه زنان، هوشمندسازی، ارتقای شفافیت و حذف امضاهای طلایی صورت گرفته که این تلاش‌ها منجر به ارتقای چشمگیر جایگاه سازمان استاندارد و عضویت در 702 کمیته تخصصی شده است. همچنین، طی این مدت، 65 هزار و 695 رای در استانداردهای بین‌المللی به ثبت رسیده و عضویت در مجامع بین‌المللی نیز محقق شده است.

 جهانی شدن امضای ایرانی و همترازی استانداردهای ایران در عرصه بین‌المللی و اجباری کردن استانداردها به عنوان یکی از افتخارات سازمان استاندارد است. استانداردهای پوشاک، نوشت‌افزار و کاغذ کتاب درسی به‌روز رسانی شده و برنامه‌ها و اقدامات تحولی این سازمان با حداقل نیروی انسانی و بودجه سازمانی انجام شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد که افزایش کیفیت و استانداردسازی بدون همکاری بخش خصوصی ممکن نیست و برای تحقق این اهداف، نیاز به همکاری تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی است. وی از دولت درخواست کرد که در تامین نیروی نخبه، بودجه سازمانی و تجهیز آزمایشگاه‌ها حمایت کند تا استانداردسازی و کیفی‌سازی به‌طور کامل محقق شود.

 

 

منبع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *