معصومی: دیپلماسی منطقه‌ای ابزاری مهم برای تامین امنیت منطقه‌ای است

معصومی: دیپلماسی منطقه‌ای ابزاری مهم برای تامین امنیت منطقه‌ای است
خلاصه اخبار

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه اظهار کرد: دیپلماسی منطقه‌ای ابزاری مهم برای رسیدن به همبستگی و تعامل بین کشورهای اسلامی در جهت مقابله با تهدیدات مشترک و تأمین امنیت منطقه‌ای است.

سید کریم معصومی نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفرهای اخیر روسای جمهور و مجلس و همچنین وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه و تاکید آنها بر لزوم محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «به‌کارگیری دیپلماسی منطقه‌ای یک ابزار استراتژیک و اساسی برای مقابله با تهدیدات مشترک و ایجاد همبستگی میان کشورهای مسلمان است»، عنوان کرد: یکی از اهداف مهم این دیپلماسی، محکومیت و مقابله با جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، لبنان و سایر کشورهای منطقه است و همگرایی کشورهای مسلمان و اتخاذ مواضع مشترک در برابر سیاست‌های تهاجمی رژیم صهیونیستی، می‌تواند یک جبهه متحد و قدرتمند در برابر تهدیدات این رژیم ایجاد کند.

وی گفت: محکومیت رسمی جنایات اسرائیل در مجامع بین‌المللی از سوی کشورهای اسلامی و برگزاری نشست‌های مشترک برای هماهنگی مواضع، علاوه بر فشار سیاسی بر اسرائیل، می‌تواند صدای مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برساند و حمایت از حقوق آنان را تقویت کند. چنین اقدامات دیپلماتیکی می‌تواند حمایت‌های بین‌المللی از ملت فلسطین را افزایش دهد و از سوی دیگر، سیاست‌های تجاوزکارانه اسرائیل را محدود کند.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به ظرفیت‌های دیپلماسی در زمینه ایجاد اجماع میان کشورهای منطقه تاکید کرد: به‌طور کلی دیپلماسی منطقه‌ای ابزاری مهم برای رسیدن به همبستگی و تعامل بین کشورهای اسلامی در جهت مقابله با تهدیدات مشترک و تامین امنیت منطقه‌ای است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *