اخبار سیاسی ۲۲مهر؛ تکذیب شایعات درباره سردار قاآنی/جزئیات مراسم شهید نیلفروشان

اخبار سیاسی ۲۲مهر؛ تکذیب شایعات درباره سردار قاآنی/جزئیات مراسم شهید نیلفروشان
خلاصه اخبار

«پاسخ به شایعاتی درباره سردار قاآنی»، «سفر رئیس مجلس به بیروت و ژنو»، «جزئیات مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان» از موضوعات مهم خبری بیست و دوم مهر ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف که دیروز -شنبه- به بیروت سفر کرده بود، در گفت‌وگویی با شبکه المیادین به شایعات منتشر شده درباره سردار اسماعیل قاآنی پایان داد و گفت: شایعه‌هایی که درباره سردار «اسماعیل قاآنی» منتشر می‌شود، خبرهای نادرست و دروغ است که با هدف‌های مغرضانه پخش می‌شود. سردار قاآنی حالش خوب و در سلامت کامل است و در حال انجام وظیفه‌ها و ماموریت‌های ویژه خود است.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سفرش به لبنان گفت که به بیروت آمده تا پیام رهبر معظم انقلاب و مردم ایران را به مردم لبنان رسانده و بگوید که ما همیشه و به ویژه در روزهای سختی مثل امروز در کنار آن‌ها هستیم.

همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس با استقبال از سفر رئیس مجلس به بیروت، آن را نشانه‌ای از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از ⁧حزب‌الله⁩ و مردم مظلوم لبنان تعبیر کرده و تاکید داشتند که حضور ⁧قالیباف⁩ در ⁧بیروت⁩، جان تازه‌ای به ⁧مقاومت⁩ داد و معادلات روانی رژیم روبه زوال اسرائیل را برهم ریخت.

علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم هم با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اقدام رئیس مجلس دوازدهم برای سفر به لبنان را «شجاعانه» توصیف کرد. نوشت:

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

حضور قالیباف در لبنان نشان داد در کنار دیپلماسی باید از ظرفیت میدان نیز استفاده کرد

سفر رئیس مجلس به بیروت به جریان مقاومت روح تازه ای دمید

دستاوردهای سفر رئیس مجلس به بیروت در راستای منافع مقاومت و ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش ازظهر امروز هم وارد ژنو شد تا ضمن شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی، دیدار و گفت‌وگوهایی در حاشیه اجلاس با روسای مجالس کشورهای جهان داشته باشد.

لازم به ذکر است که یکصد و چهل و نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) با موضوع گفت‌وگوی عمومی مجمع «استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آینده‌ای مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر»در ژنو سوئیس از امروز آغاز شد و تا پنجشنبه (26 مهر) ادامه دارد.

اتحادیه بین‌المجالس جهانی در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می‌پردازند.

در جریان این سفر،‌ محمدباقر قالیباف در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با تاکید بر لزوم وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد که باید هرگونه همکاری و گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی قطع شود اکنون دشمن صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد.

رییس مجلس همچنین با صقر غباش رئیس مجلس ملی امارات یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرد.

****

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه ای جزئیات مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان اعلام کرد.

بر این اساس، روز دوشنبه 23 مهر ماه پس از انتقال پیکر مطهر شهید، مراسم تشییع و طواف در شهرهای نجف، کربلا و مشهد برگزار می شود. روز سه شنبه 24 مهر ماه ساعت 9 صبح مراسم تشییع در میدان امام حسین علیه السلام تهران برگزار خواهد شد. همچنین مراسم وداع در روز چهارشنبه در اصفهان، تشییع و خاکسپاری در بعد از ظهر پنجشنبه 26 مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

****

فرزند شهید سپهبد قاسم سلیمانی در نامه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی، «کنش و مدیریت آگاهانه و زمان‌شناسانه» ایشان را «بزرگترین معلم و الگوی این دوران پرالتهاب» توصیف و آن را «کلاسی بصیرت‌زا برای نسل خود» معرفی کرد.

زینب سلیمانی در بخشی از نامه خود با بیان اینکه اما شهادت یار و مونس پدر عزیزم جناب سیدحسن نصرالله جام غم را پر خون کرد،‌ ما با شهادت ایشان یک‌بار دیگر حاج‌قاسم را از دست دادیم، نوشت: الحق و انصاف رفتار، کنش و مدیریت جناب‌عالی به‌عنوان رهبری آگاه و زمان‌شناس بزرگترین معلم و الگوی این دوران پرالتهاب است و برای نسل ما که عموماً با دیدی تاریخی به حوادث نگاه نمی‌کنیم، کلاسی بصیرت‌زاست. نسل ما از شما آموخت چگونه می‌توان با صبر، توکل و استعانت از خدای متعال در دل همهٔ مصائب، مقاومت و ایستادگی کرد. نسل ما از شما آموخت چگونه می‌توان با پایداری و نظر به قله‌ها، در دل بحران‌ فرصت آفرید و قدرت خلق کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش هم در جمع فرماندهان و کارکنان ستاد نیروی پدافند هوایی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کشورمان به اوج عزت و اقتدار برسد، باید تمامی سازمان‌ها و اقشار با انسجام، همدلی و تلاش جهادی گام‌های مثبت و ارزنده‌ای در راستای سرافرازی ایران اسلامی بردارند و یقیناً در تمامی عرصه‌ها باید پیشرفت علمی در اولویت باشد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد با بیان اینکه اولویت نیروهای مسلح کشورمان صلح و آرامش در منطقه است،اظهار کرد: ایران اسلامی همواره مخالف هرگونه تنش، جنگ و خونریزی در منطقه غرب آسیا است.

****

امروز همچنین معاون راهبردی ریاست جمهوری و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در محل معاونت راهبردی دیدار کردند و دو طرف ضمن بیان دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت اندیشکده‌ها در کشور بر حمایت از کنسرسیوم پژوهشی متشکل از چند مرکز پژوهشی اصلی با هدف ارائه مشورت مشترک و سودمند به سران قوا تاکید کردند.

در این دیدار محمدجواد ظریف با اشاره به اهداف مشترک این دو مجموعه، موضوع کنسرسیوم اندیشکده‌ها را از مسائل قابل همکاری نزدیک دو طرف توصیف کرد و افزود: در این کنسرسیوم می‌توان شاهد همکاری موثر مرکز بررسی‌های استراتژیک و مرکز پژوهش‌های مجلس بود تا در نتیجه نظرات مشترکی به مجلس و دولت ارائه شود.

بابک نگاهداری نیز در این دیدار، تعامل و هم‌افزایی میان مراکز پژوهشکده‌ای را از سیاست‌های مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد و افزود: کنسرسیوم پژوهش که شامل مراکز پژوهشی قوای سه‌گانه و نهادهای حاکمیتی می‌شود، یکی از مصادیق این هم‌افزایی به شمار می‌رود؛ که هم می‌تواند در موضوعات مشترک کشور بیانیه‌های سیاستی مشترک صادر کند و به اشتراک نظر میان سران قوا کمک کند و هم اعتمادسازی میان مردم را افزایش دهد. 

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *