قالیباف: کشورهای مسلمان پشت یکدیگر بایستند، توهم صهیونیست پایان می‌یابد

قالیباف: کشورهای مسلمان پشت یکدیگر بایستند، توهم صهیونیست پایان می‌یابد
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی فقط کافی است کشورهای مسلمان پشت یکدیگر بایستند تا توهم صهیونیست برای همیشه پایان یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، محمدباقر قالیباف امروز یکشنبه – 22 مهرماه – در نشست اتحادیه پارلمانی کشورهای اسلامی که در ژنو در حال برگزاری است گفت: دشمن صهیونیستی در ضعیف ترین شرایط تاریخی خود قرار دارد رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند بین کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کند.

وی افزود: در این شرایط فقط کافی است کشورهای مسلمان پشت یکدیگر بایستند تا توهم صهیونیست برای همیشه پایان یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امت اسلامی باید اقدامات موثر علیه این رژیم کودک کش انجام دهد. البته اطمینان دارم به برکت خون مجاهادن و زنان و مردان به شهادت رسیده، پایان رژیم صهیونیستی را می‌بینیم.

به گزارش ایرنا ، رئیس مجلس شورای اسلامی در این اجلاس قرار است به تبیین و تشریح جنایات صهیونیست‌ها و حمایت از گروه‌های مقاومت بپردازد و در دیدارها و سخنرانی‌های خود، پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان و فلسطین را در مقابل این جنایات به دنیا برساند.

منوچهر متکی، امیرحسین ثابتی، علی‌اصغر باقرزاده، محمود نبویان، انویه شارلی تکیه، محمدمهدی شهریاری و الهام آزاد، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان را در این اجلاس همراهی می‌کنند.

اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می‌پردازند.

موضوع گفتگوی این دوره از اجلاس «استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آینده‌ای مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر» است و در این اجلاس تمام نهادهای قانونی IPU، از جمله شورای بین‌المجالس، مجمع، کمیته‌های چهارگانه دائمی، سمینارهای نمایندگان جوان و زن تشکیل جلسه خواهند داد.

در جلسات مجمع‌عمومی IPU، سمینار نمایندگان زن، نشست PUIC، نشست گروه مشاورین عالی مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز، نشست APA، نشست گروه پارلمانی بریکس، شورای بین‌المجالس، کمیته دائمی دموکراسی و حقوق بشر، کمیته دائمی صلح و امنیت بین‌المللی، نشست مجمع دبیران پارلمان‌ها (ASGP)، کارگاه هم‌اندیشی راهبری پارلمانی در خلا سلاح، نشست سمینار نمایندگان جوان، کمیته دائمی امور سازمان ملل متحد، کمیته ترویج احترام به حقوق بشردوستانه بین‌المللی، کمیته دائمی توسعه پایدار، کارگاه هم‌اندیشی تلاش‌های دوچندان برای مقابله با کار کودکان و کار اجباری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

همزمان با برگزاری مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی IPU در ژنو، مجمع مجالس آسیایی APA، اتحادیه پارلمانی کشورهای اسلامی PUIC، اعضای پارلمان‌های عضو BRICS نشست‌های تخصصی خود را برگزار می‌کنند.

تکمیل می شود…

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *