بقائی: ایران مصمم به پیگرد کیفری عاملان ترور سردار سلیمانی است

بقائی: ایران مصمم به پیگرد کیفری عاملان ترور سردار سلیمانی است
خلاصه اخبار

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد طرح ادعاهای موهوم از سوی آمریکایی‌ها که برای مصارف سیاسی و انتخاباتی است، تأثیری بر عزم ایران برای پیگرد کیفری عاملان جنایت ترور سردار سلیمانی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه به اتهام‌زنی‌ها علیه تهران درباره برنامه‌ریزی برای ترور «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا و دیگر مقام‌های مسئول این کشور در حمله تروریستی که به شهادت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» منجر شد، پاسخ داد.

بقائی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ترور سردار ‎شهید سلیمانی جنایتی بزرگ بود که مردم ایران و منطقه هرگز نمی بخشند و فراموش نمی‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد که «این جنایت که از سوی سازمان ملل متحد نیز به عنوان عملی غیرقانونی و «قتل خودسرانه» شناسایی شده است، هم مسئولیت بین المللی دولت آمریکا را موجب گردیده و هم مسئولیت کیفری فردی مرتکبان».

بقائی در ادامه نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبین مصمم است؛ کمااینکه روند دادرسی به این پرونده در دادگاهی در تهران در جریان است. 

او در پایان نوشت: طرح ادعاهای موهوم و بی‌اساس از سوی نامزدهای ریاست جمهوری یا مقام‌های رسمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران که برای مصارف سیاسی و انتخاباتی است، تاثیری بر عزم ایران برای پیشبرد روند دادرسی در محاکم داخلی و در صورت ضرورت نزد محاکم بین‌المللی نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *