قالیباف: به هرحمله به کشورمان با قدرت پاسخ خواهیم داد/سردار قاآنی در سلامت است

قالیباف: به هرحمله به کشورمان با قدرت پاسخ خواهیم داد/سردار قاآنی در سلامت است
خلاصه اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ما مطمئا به هر حمله ای علیه کشورمان با قدرت تمام و به صورت مناسب پاسخ خواهیم داد.

العالم ـ لبنان

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که امروز (شنبه) به بیروت سفر کرده است، در گفتگو با شبکه المیادین لبنان گفت: ما با این سفر خواستیم بگوییم که به رهبرمان آیت الله خامنه ای اقتدا می کنیم که نماز جمعه را علی رغم تهدیدات دشمن برگزار کرد. ما نیز از دشمن نمی ترسیم و سفر به لبنان را طبق قوانین بین المللی انجام دادیم و ترسی هم از آمدن به اینجا نداریم.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که نمی‌خواهیم جنگ را گسترش دهیم، اما مطمئناً به هر حمله‌ای به کشورمان با قدرت و به صورت مناسب پاسخ خواهیم داد.

قالیباف ادامه داد: پاسخ ما در «وعده صادق 2» یک پاسخ نظامی بود، زیرا ما فقط پایگاه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسرائیل را هدف قرار دادیم.

وی تاکید کرد: آنچه در مورد سردار قاآنی شایع شد، اخبار نادرستی است که به صورت مغرضانه منتشر می شود. سردار قاآنی در سلامت است و به انجام وظایف خاص خود ادامه می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بارها گفته‌ایم که نباید از آسمان و خاک کشورهای همسایه برای حمله علیه کشورمان استفاده شود. اگر این اتفاق بیفتد، پاسخ ما روشن و طبیعی خواهد بود، زیرا قطعاً به هر مکانی که حمله به ایران از آنجا صورت گرفته باشد، پاسخ خواهیم داد. مطمئن هستیم که همسایگان ما در خاورمیانه این موضوع را در نظر خواهند گرفت، همانطور که در گذشته متعهد به انجام این کار بوده‌اند و ما با همه کشورهای منطقه روابط صلح‌آمیز داریم. در ایران در این مورد اتفاق نظر وجود دارد و این اجماع و توافق نظر در واکنش‌های ما مشهود است.

قالیباف خاطرنشان کرد: در مورد حمایت از مردم لبنان و فلسطین و کمک به آنها اجماع داریم. مردم ما و همه امت اسلامی از مردم لبنان و فلسطین حمایت مادی و معنوی می‌کنند.

وی همچنین گفت: طبیعی است که در بازسازی زیرساخت ها و مناطق آسیب‌دیده مشارکت داشته باشیم. ما و کشورهای اسلامی حمایت خواهیم کرد.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *