عقبگرد قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ دینار در سرازیری/ رونق بازار اجاره خودرو در عراق

عقبگرد قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ دینار در سرازیری/ رونق بازار اجاره خودرو در عراق
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد عقبگرد قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و قیمت لیر ترکیه افت 40 تومانی را تجربه کرد و 1830 تومان قیمت گذاری شد.

به گزارش اقتصادنیوز، عراق یکی از پرترددترین مقاصد مسافران ایرانی است و فارغ از آنکه بسیاری برای زیارت عتبات عالیات در ایام مختلف سال عازم این کشور می‌شوند؛ برخی از مسافران هم ایران به مقصد شهرهای دیگر این کشور مانند اربیل،‌ بغداد،‌ موصل و … ترک می‌کنند. نکته جالب توجه اما اینجاست وضعیت مطلوب بازار اجاره خودرو در شهرهای عراق این امکان را برای مسافران فراهم کرده است تا از سختی‌های حمل و نقل آسوده شوند و با کرایه ارزان قیمت یک خودرو با سهولت بیشتری در طول سفر تردد کند. گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های اجاره خودرو در کشور عراق هم مهر تاییدی بر این مدعا می‌زند.

براساس بررسی‌ها،‌ بازار اجاره خودرو در عراق رشد و توسعه قابل توجهی را تجربه کرده است و بسیاری از مشتریان برای راحتی و انعطاف پذیری، به سمت اجاره خودرو شیفت کرده‌اند. این در حالیست که شرایط خاص محلی و عوامل اقتصادی کلان به گسترش این بازار کمک کرده است. بسیاری از افراد در عراق ترجیح داده‌اند به جای خرید اتومبیل، این وسیله را اجاره کنند. این تغییر را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد. در مرحله اول، اجاره خودرو به مشتریان این امکان را می‌دهد که مدل ها و انواع مختلف سایل نقلیه را بر اساس نیازهای خاص خود انتخاب کنند. این امر به ویژه برای افرادی که برای مدت کوتاهی به خودرو نیاز دارند یا برای افرادی که ترجیح می‌دهند به تعهدات مالی بلندمدت مالکیت خودرو متعهد نشوند بسیار مهم است. علاوه بر این، اجاره خودرو نیاز مشتریان را به نگرانی در مورد هزینه های نگهداری، بیمه و استهلاک از بین می برد و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه برای بسیاری تبدیل می کند. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، نرخ اجاره خودرو در عراق به صورت میانگین روزانه 44 دلار است که البته با توجه به نوع خودرو و زمان اجاره متغیر است.

اما براساس گزارش های منتشر شده بازار اجاره خودرو در عراق شاهد افزایش تقاضاست از سوی مسافران داخلی و خارجی است. مسافران داخلی به طور فزاینده ای کرایه اتومبیل را به عنوان وسیله ای مناسب برای حمل و نقل برای تعطیلات یا سفرهای کاری خود انتخاب می کنند. علاوه بر این، هجوم گردشگران بین المللی نیز به رشد بازار کمک کرده است. گردشگرانی که از عراق بازدید می کنند اغلب راحتی و آزادی اجاره ماشین را برای گشت و گذار در کشور با سرعت خود ترجیح می دهند.

زیرساخت ها و سیستم حمل و نقل عراق پس از سال ها درگیری و بی ثباتی هنوز در حال بازسازی و توسعه هستند. این امر تقاضا برای روش های جایگزین حمل و نقل مانند اجاره اتومبیل برای پر کردن شکاف های موجود در شبکه حمل و نقل موجود را ایجاد کرده است. علاوه بر این، مناظر وسیع و متنوع این کشور، از جمله مکان‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، و مراکز شهری، اجاره خودرو را به گزینه‌ای جذاب برای افراد محلی و گردشگرانی که مایل به کشف این کشور هستند تبدیل می‌کند. از آنجایی که افراد و خانواده های بیشتری به درآمد قابل تصرف دسترسی دارند، احتمال بیشتری دارد که برای سفر و فعالیت های تفریحی، از جمله اجاره اتومبیل برای نیازهای حمل و نقل خود هزینه کنند. علاوه بر این، رشد شهرنشینی در عراق منجر به افزایش تحرک و تقاضای بیشتر برای گزینه های حمل و نقل راحت، مانند اجاره خودرو شده است. 

با این همه،‌ آنچه مشخص است بازار اجاره خودرو در عراق به دلیل ترجیحات مشتریان برای راحتی و انعطاف پذیری، شرایط خاص محلی و عوامل اقتصادی کلان اساسی، رشد و توسعه قابل توجهی را این روزها تجربه می‌کند و از آنجایی که این کشور به بازسازی زیرساخت‌های خود و بهبود شرایط اقتصادی خود ادامه می‌دهد، انتظار می‌رود این بازار در سال‌های آینده گسترش بیشتری یابد. حال اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سفرهای متعددی به کشور عراق دارید، بهتر است بیش از این خود را درگیر وسایل نقلیه عمومی نکرده و با اجاره یک خودرو لذت سفر خود را دو چندان کنید. مروری بر آخرین وضعیت بازار اجاره خودرو در کشور عراق،‌ فرصتی را فراهم کرد تا نگاهی هم به آخرین قیمت ارز رسمی این کشور در بازار تهران بیندازیم که بدون شک نقش مهمی در معاملات اجاره خودرو خواهد داشت.

قیمت دینار عراق امروز 21 مهر 1403

امروز معاملات بازار ارز تهران حکایت از کاهش قیمت واحد پول رسمی کشور عراق داشت؛ هر دینار امروز تغییر یک تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و 47 تومان معامله شد.

قیمت درام ارمنستان در بازار امروز

معاملات بازار در حالی در اولین روز کاری هفته چهارم مهر سپری شد که قیمت درام ارمنستان کاهش قیمت را تجربه کرد و 163 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد. هر دینار افت ارزش سه تومانی را تجربه کرد.

قیمت منات آذربایجان امروز

امروز در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب نزولی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با افت 710 تومانی که داشته است، 36920 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 0.59 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

درام ارمنستان

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افت قیمت 40 تومانی را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایانی امروز 1830 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از نوسان ریال عمان در محدوده کاهشی داشت. این اسکناس عصر امروز افت ارزش 3220 تومانی را در مقایسه با روز گذشته تجربه کرد. هر ریال عمان 163650 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

ریال عمان

قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، تحرکات نزولی را تجربه کرد و با افت 315 تومانی در مقایسه روز گذشته، به 17127 تومان رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند نزولی حاکم بر ارزها، عقب نشینی کرد. هر لاری عصر امروز 23270 تومان قیمت خورد تا کاهش ارزش 500 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار کاهش حرکت کرد و 12 تومان پایین آمده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1894 تومان نرخ گذاری شد.

رینگیت مالزی

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی مسیر نزولی را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 280 تومان ارزان و 14640 تومان قیمت خورد.

پایان معاملات امروز پیام آور نوسان کاهشی ارزها به تبعیت از تحرکات قیمت دلار بود؛ روندی که به گفته معامله گران ناشی از کاهش سطح تنش ها در منطقه و همچنین آرامش در بازار ارز است.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *