رگ هستی بخش «میثم» و تولد «پرهام»؛ برآمدن نور امید از دل معدن

رگ هستی بخش «میثم» و تولد «پرهام»؛ برآمدن نور امید از دل معدن
خلاصه اخبار

مشهد – ایرنا – «پرهام» نوزاد یک‌ ماهه «میثم معینی» کارگر جانباخته حادثه انفجار معدن طبس در حالی در آغوش معاون رئیس جمهور قرار گرفت که سه روز پس از مرگ هستی بخش پدرش به عنوان اهدا کننده عضو، دیده به جهان گشود.

به گزارش ایرنا ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز شنبه در سفر به «انابد» از توابع شهرستان کاشمر خراسان رضوی به دیدار خانواده میثم رفت تا از آنان دلجویی کند و در جریان اوضاع و احوالشان قرار گیرد.

«زهرا بهروزآذر» در شرایطی به احوالپرسی خانواده مرحوم معینی رفت که وی پس از حادثه در بیمارستان دچار مرگ مغزی شده بود و اعضای بدنش با رضایت خانواده‌ به پنج نفر اهدا شد، مرحوم معینی حتی از دیدن فرزندش که ماه‌ها چشم انتظار زاده شدنش بود، بازماند و این داغ خانواده‌اش را سنگین‌تر می‌کرد.

رگ هستی بخش «میثم» و تولد «پرهام»؛ برآمدن نور امید از دل معدن

حضور معاون رئیس جمهور در خانه مرحوم معینی از برنامه‌های سفر یک‌روزه او به خراسان رضوی بود، وی به اتفاق هیات همراه با حضور در خانه‌های جانباختگان حادثه معدن طبس در شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و قوچان استان خراسان رضوی، با خانواده آنان از نزدیک دیدار و دلجویی کرد.

بهروزآذر در این دیدارها، حادثه تاثربرانگیز معدن طبس را که منجر به جان‌ باختن شماری از کارگران آن شد، به همه خانواده‌های مصیبت‌ دیده به ویژه بازماندگان آنان در شهرستان کاشمر، بردسکن و قوچان تسلیت گفت و از نزدیک در جریان مشکلات و وضعیت خانواده‌های معدن‌کاران قرار گرفت تا پیگیری‌های لازم در زمینه بهبود وضعیت آنان انجام گیرد.

وی ضمن ابلاغ مجدد تسلیت رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت و همدلی همه مردم ایران در این حادثه تلخ، با تکریم و قدردانی از بستگان و خانواده‌های معدن کاران گفت: می‌دانیم که در روزهای نخست هر حادثه دلخراشی، فقط گرمی حضور خانواده‌ها و خویشاوندان تسلی‌بخش دل بازماندگان است و ما قدردان این سرمایه فرهنگی هستیم.

معاون رئیس جمهور در این دیدارها گزارشی از اقدام‌های دولت از لحظه وقوع حادثه در معدن طبس تاکنون شامل حضور وزیران کشور، کار تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و تجارت در محل حادثه، تشکیل گروه مدیریت بحران و گروه‌های تخصصی بازرسی و تدوین گزارش از حادثه را ارائه داد و گفت: غم فراق و محرومیت از چنین همسر و پدر دلسوزی به اندازه کافی سخت و جانفرسا است، تلاش می‌کنیم تا غم و نگرانی دیگری برای خانواده کارگران جانباخته معدن طبس ایجاد نشود.

رگ هستی بخش «میثم» و تولد «پرهام»؛ برآمدن نور امید از دل معدن

بهروزآذر ادامه داد: اقدام‌های متعددی در خصوص برقراری مستمری خانواده‌های کارگران حادثه معدن طبس از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام و احکام مربوطه صادر شده است و مستمری این خانواده‌ها از پایان مهرماه پرداخت خواهد شد.

وی به پیگیری برای تامین مسکن خانواده‌های داغدیده کارگران معدن طبس اشاره کرد و گفت: بنا بر تاکید رئیس جمهور، وزارت راه و شهرسازی بررسی‌های لازم را انجام داده و مقرر است که تامین مسکن برای خانواده های کارگران حادثه معدن طبس، انجام شود و خانه کسانی که نیاز به بهسازی دارد در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد که جزییات آن در هفته آینده اعلام خواهد شد.

بهروزآذر با اشاره به تامین بخشی از لوازم منزل خانواده‌های داغدار کارگران معدن طبس از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان هلال احمر مسئول هماهنگی و جمع‌آوری کمک‌های نیکوکاران برای خانواده‌های معدن‌کاران جانباخته‌ شده است، همچنین این خانواده‌ها از خدمات مشاوره و مددکاری نیز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، بیشترین تعداد داغدیدگان حادثه انفجار معدن طبس، در استان خراسان رضوی ساکن هستند که معاون رئیس جمهور در این سفر یک روزه، با 14 خانواده در شهرستان‌های قوچان، بردسکن و کاشمر دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *