طلای جهانی هم ارزان شد، اما سکه و طلا نه!

طلای جهانی هم ارزان شد، اما سکه و طلا نه!
خلاصه اخبار

طبق تحلیل نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی اما نوسانات افزایشی نرخ ارز نه‌تنها اجازه کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی را نداد که سبب افزایش بهای آن‌ها هم شد؛ البته بخشی قابل توجهی از افزایش بهای سکه امامی، ناشی از افزایش حباب سکه بوده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: برخلاف هفته‌های گذشته که قیمت جهانی طلا سیر صعودی داشت؛ اما این هفته روندی نزولی پیدا کرد و بطور متوسط با 37 دلار کاهش هفتگی، روز گذشته (پنجشنبه) به 2616 دلار رسید.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه قیمت اونس جهانی با کاهش همراه بود، اما نوسانات افزایشی نرخ ارز طی این هفته، سبب شد قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افزایش نرخ ارز قرار گیرد و روند افزایشی را ثبت کرد.

وی در رابطه با تغییرات قیمت انواع قطعات سکه و طلا در بازار و آخرین قیمت‌ها در پایان هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و 150 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه به 49 میلیون و 750 هزار تومان رسید که قسمتی از این افزایش، بخاطر افزایش حباب سکه بوده است. سکه تمام طرح قدیم نیز با 500 هزار تومان افزایش هفتگی به 43 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای ادامه داد: نیم سکه با 100 هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته، 26 میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت. ربع سکه بدون تغییر 17 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر، هشت میلیون و 100 هزار تومان دادوستد شد. در بازار طلا نیز، هر مثقال طلای آب شده (17 عیار) 145 هزار تومان افزایش بها را نسبت به ابتدای هفته، تجربه کرده و به 17 میلیون و 790 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 33 هزار تومان افزایش، چهار میلیون و 106 هزار تومان مبنای معاملات طلا در بازار کشور قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا، خاطرنشان کرد: حباب سکه نیز در پایان هفته به 9 میلیون و 500 هزار تومان افزایش رسید که بطور متوسط 700 هزار تومان حباب سکه افزایش داشته است؛ همانطور که اشاره شد، از 1.1 میلیون افزایش بهای سکه امامی، حدود 100 هزار تومان بخاطر افزایش حباب سکه بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *