قالیباف: سفر به تاجیکستان فرصتی برای پیگیری سیاست قطعی ایران در ارتباط با همسایگان است

قالیباف: سفر به تاجیکستان فرصتی برای پیگیری سیاست قطعی ایران در ارتباط با همسایگان است
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به تاجیکستان گفت: سفر به تاجیکستان فرصتی برای پیگیری سیاست قطعی دولت و مجلس در ارتباط با همسایگان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، محمد باقر قالیباف عصر چهارشنبه 18 مهر 1403 پیش از سفر به تاجیکستان افزود: فرصتی فراهم شد که به دعوت روسای مجالس تاجیکستان در یک نشست بین‌المللی پارلمانی به مناسب سی‌امین سال قانون‌گزاری در این کشور شرکت کنیم و نیز فرصتی است تا درباره تجربیاتی و همکاری‌هایی که در حوزه قانونگزاری وجود دارد، صحبت شود.

وی اظهار داشت: در نشست‌های پارلمانی بین‌المللی دو فرصت مهم برای روابط دوجانبه بین کشورها برای پیگیری توافقات گذشته و همچنین پیگیری سیاست قطعی دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم برای ادامه توسعه روابط با کشورهای همسایه وجود دارد.

قالیباف گفت: با تاجیکستان از جهت تمدنی، فرهنگی و اجتماعی، زبانی و مذهبی، اقتصادی و سیاسی، حوزه‌های امنیتی ارتباط راهبردی داریم؛ ارتباط چه در سطح پارلمان‌ها و چه در سطح دو دولت و کمیسیون‌های مشترک در اوج خود قرار دارد و طی سه سال گذشته، سفرهای زیادی بین مقامات دو کشور انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سفر به تاجیکستان فرصتی برای افزایش فشار جهانی برای قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی است.

قالیباف گفت:‌ این سفر فرصت خوبی است که درباره نسل‌کشی که رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایجاد کرده، صحبت شود و این نشست می‌تواند بین کشورهایی که به حوزه مسائل حقوق بشر و مبارزه با ظلم توجه دارند، موثر باشد.

وی ادامه داد: فشار جهانی در حوزه قطع روابط اقتصادی و فشار سیاسی بر رژیم صهیونیستی، از فرصت‌هایی است که می‌تواند در این سفر فراهم شود.

به گزارش ایرنا ، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه 18 مهر 1403 در صدر یک هیات پارلمانی تهران را به مقصد دوشنبه ترک کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *