سیدجعفر حمیدی در بیمارستان

سیدجعفر حمیدی در بیمارستان
خلاصه اخبار

سیدجعفر حمیدی، نویسنده و استاد زبان و ادبیات فارسی، در بیمارستان بستری شد.

ابوالقاسم ایرانی شاعر با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: متاسفانه ایشان به دلیل عفونت ریه در بخش آی.سی.یو بیمارستان مهر بستری است و احوالشان نامساعد است.

سیدجعفر حمیدی، استاد زبان و ادبیات فارسی، شاعر و نویسنده در سال 1315 در بندر بوشهر متولد شد. او تحصیلات ابتدایی تا متوسطه را در بوشهر سپری کرد. پس از آن به عنوان شاگرد اول دیپلم ادبی، بدون کنکور دوره لیسانس ادبیات فارسی را در دانشگاه شیراز گذرانید. حمیدی بعد از پایان خدمت سربازی به تدریس در دبیرستان سعادت بوشهر مشغول شد.

او در سال 1346 به تهران آمد و موفق به اخذ فوق لیسانس علوم تربیتی و روانشناسی شد. پس از آن در سال 1355 دوره فوق لیسانس ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران گذرانید. استاد حمیدی پس از اخذ کارشناسی ارشد در رشته ادبیات، برای گذراندن دوره دکترا در همین رشته وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد و در سال 1363، دکتری خود را دریافت کرد.

این استاد دانشگاه و نویسنده جنوبی تا سال 1365 در وزارت آموزش و پرورش مشغول به خدمت بود و در این سال به وزارت علوم و دانشگاه شهید بهشتی انتقال یافت و در نهایت با درجه استاد تمام از دانشکده ادبیات فارسی این دانشگاه بازنشسته شد. او در زمینه شعر نیز فعالیت داشته و دارد و به گفته خودش تا قبل از سال‌های 1340 شعر کلاسیک می‌سروده، ولی پس از آن به شعر نیمایی نیز گرایش پیدا می‌کند. حمیدی همچنین در زمینه کارهای پژوهشی نیز فعالیت‌های زیادی داشته است و تاکنون در بسیاری از سمینارهای داخلی و نیز کنفرانس‌هایی در آلمان، انگلیس، چین و فرانسه شرکت کرده است.

«وصلت در سده تظلم»، «ابراهیم ابراهیم»، «از خون کبوتران»، «ابر باران بار»، «از سایه تا نشان»، «آینه شروه‌کسرایی»، «وزیرکشان»، «تاریخ نگاران»، «سعدی در کیش»، «تاریخ اورشلیم»، «آسیه ملکه مصر»، «بوشهر در مطبوعات عصر قاجار، «بندر ریگ»، «فرهنگ‌ واژه‌های بوشهری»، «سی بوشهر، همراه با با گرگونامه»، «صد رباعی، صد غزل، صد دوبیتی»، « 33 غزل عرفانی از فروغ بسطامی»، «داستان سیاوش (پژوهش)»، «مشاعره در طنز و اجتماعیات با عبدالحسین احمدی ری‌شهری»، «جانگدازان»، «ماشین نوشته‌ها»، «خاطرات علی‌اکبر خالصی و ایرج میرزا» و «شعر تعلیمی» از جمله تالیفاتی است که حمیدی در این سال‌ها منتشر کرده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *