شهادت ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه و ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی لبنان

شهادت ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه و ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی لبنان
خلاصه اخبار

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی به شمار شهدای کادر بهداشتی بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان پرداخت و اعلام کرد در طول یکسال جنگ در غزه و حملات به لبنان حدود ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه شهید و ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی لبنان صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، بهداشت جهانی در این گزارش به وضعیت بهداشتی در لبنان و نوار غزه پرداخت و اعلام کرد حدود 1000 کارمند بهداشت در غزه در طول یکسال یعنی از زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه پس از عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر 2023 به شهادت رسیده‌اند.

به نقل از سایت خبری المیادین، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد جنگ در غزه در طول این یکسال منجر به شهادت و زخمی شدن 6 درصد از ساکنان شده است. علاوه بر آن به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی 90 درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند.

«فیلیپ لازارینی» کمیساریای آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی(آنروا) پس از یک سال جنگ رژیم صهیونیستی در غزه که با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد، گفت یک سال خشونت شدید علیه غزه باعث شده این باریکه به گورستان ده‌ها هزار فلسطینی تبدیل شود.

از هفتم اکتبر 2023 تاکنون رژیم اشغالگر به حملات زمینی، هوایی و دریایی خود علیه غزه ادامه می‌دهد که تا به امروز 41 هزار و 909 شهید و 97 هزار و 303 زخمی برجای گذاشته است.

اما در مورد وضعیت بهداشتی لبنان، سازمان بهداشت جهانی در این گزارش اعلام کرد از اکتبر 2023 تاکنون 36 حمله به مراکز بهداشتی انجام شده است.

بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان بیش از 2000 لبنانی شهید و حدود 10 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) سه روز پیش اعلام کرده بود بر اثر حملات رژیم اشغالگر در لبنان ظرف 11 روز اخیر بیش از 100 کودک شهید و 690 کودک دیگر زخمی شده‌اند.

یونیسف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: لبنان با بحران بهداشت مواجه است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *