مرد افغان به اتهام توطئه برای حمله در روز انتخابات آمریکا دستگیر شد

مرد افغان به اتهام توطئه برای حمله در روز انتخابات آمریکا دستگیر شد
خلاصه اخبار

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، یک مرد افغان در اوکلاهاما به اتهام برنامه‌ریزی برای «حمله تروریستی» در روز انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ایالات متحده دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس کیفرخواست مطروحه این مرد به نام «نصیر احمد توحیدی»، 27 ساله پس از ورود به ایالات متحده در سال 2021 با ویزای مهاجرتی ویژه، در شهر اوکلاهاماسیتی زندگی می‌کرد و بر اساس کیفرخواست، قصد حمله به نام داعش را داشت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، برنامه ویزای مهاجرت ویژه که حداکثر 50 نفر در سال را می‌پذیرد، برای افرادی که با نیروهای مسلح ایالات متحده یا زیر نظر رئیس هیات آمریکایی به عنوان مترجم در عراق یا افغانستان کار می‌کردند، در دسترس است.

در این کیفرخواست مشخص نشده که آیا این جوان افغان به عنوان مترجم در افغانستان کار می‌کرده است یا خیر.

در این کیفرخواست همچنین ذکر شده، این مرد افغان به صورت آنلاین به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه دسترسی به دوربین‌ها در واشنگتن دی.سی و ایالت‌هایی بود که برای گرفتن سلاح گرم نیازی به مجوز ندارند. او همچنین از دوربین‌های کاخ سفید و بنای یادبود واشنگتن بازدید کرده بود.

نصیر احمد توحیدی و یکی از همدستانش که زیر سن قانونی است، روز دوشنبه حین خرید دو تفنگ AK-47 و مهمات دستگیر شدند.

توحیدی در مصاحبه پس از دستگیری خود گفت که قصد داشت تجمعات زیادی از مردم را هدف قرار دهد.

«مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به مبارزه با تهدید مستمری که داعش و حامیان آن برای امنیت ملی آمریکا ایجاد می‌کنند، ادامه خواهیم داد و افرادی را که به دنبال ایجاد رعب و وحشت در مردم آمریکا هستند، شناسایی و محاکمه خواهیم کرد.»

وزارت امنیت داخلی آمریکا در یک «ارزیابی تهدیدات میهنی» گفت که انتظار می‌رود محیط تهدید ایالات متحده در سال آینده به دلیل عواملی از جمله چرخه انتخابات 2024 و جنگ در غزه بالا باقی بماند.

در این ارزیابی که به 2 اکتبر بر می‌گردد، آمده است: «مجرمان تک‌رو و گروه‌های کوچک همچنان بزرگترین تهدید هستند. در همین حال، سازمان‌های تروریستی خارجی از جمله داعش و القاعده، قصد جدی خود را برای انجام یا الهام بخشیدن به حملات در کشور حفظ می‌کنند.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *