آیا مدیر ارشد حقوقی رابین‌هود رییس بعدی SEC می‌شود؟

آیا مدیر ارشد حقوقی رابین‌هود رییس بعدی SEC می‌شود؟
خلاصه اخبار

بر اساس گزارش اخیر پولیتیکو (Politico)، در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات این کشور، دن گالاگر (Dan Gallagher)، مدیر ارشد حقوقی پلتفرم معاملاتی رابین‌هود می‌تواند به عنوان رییس بعدی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا انتخاب شود. به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از پولیتیکو، در حال حاضر گالاگر …

بر اساس گزارش اخیر پولیتیکو (Politico)، در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات این کشور، دن گالاگر (Dan Gallagher)، مدیر ارشد حقوقی پلتفرم معاملاتی رابین‌هود می‌تواند به عنوان رییس بعدی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا انتخاب شود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از پولیتیکو، در حال حاضر گالاگر به یکی از کاندیداهای اصلی ریاست کمیسیون بورس تبدیل شده و با توجه به حمایت‌های وی از ارزهای دیجیتال، هیجانات زیادی در این باره وجود دارد.

آیا گالاگر رییس بعدی SEC خواهد شد؟

گالاگر در واکنش به این گزارش در ایمیلی که به نشریه د بلاک ارسال کرده گفته است:

این باعث افتخار است که نام من پیرامون ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مطرح شود. من این افتخار را داشتم که در نقش‌های مختلفی در این کمیسیون از جمله به عنوان یک کمیسر فعالیت کنم. عمیقا به این آژانس اهمیت می‌دهم و آرزوی من برای رییس جدید آن این است که دسترسی به بازارها را تقویت کند و از اینکه آمریکا در خط مقدم نوآوری مالی باقی می‌ماند اطمینان حاصل کند.

گالاگر پیش از این از سال 2011 تا 2015 به عنوان یک کمیسیونر جمهوری‌خواه در SEC فعالیت می‌کرد. پیش از این نیز وی نقش مشاور پاول اتکینز (Paul Atkins)، دیگر کمیسر SEC را برعهده داشت. جالب اینجاست که گالاگر اخیرا از رویکرد کمیسیون بورس آمریکا در زمینه قانون‌گذاری دارایی‌های دیجیتال انتقاد کرده است.

تنش‌های بین کمیسیون بورس آمریکا و صنعت کریپتو در طول سالیان گذشته افزایش یافته و این آژانس دائما به دنبال گرفتن مچ شرکت‌های مختلف است. به عقیده رییس کمیسیون بورس، اکثر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند و به همین خاطر صرافی‌های کریپتویی باید پیش از ارائه آنها در این آژانس ثبت شوند و مجوز دریافت کنند. در سمت دیگر اما شرکت‌های کریپتویی می‌گویند به دلیل همخوانی نداشتن قوانین بازارهای سنتی با صنعت دارایی‌های دیجیتال، عملا امکان ثبت و دریافت مجوز SEC وجود ندارد.

همانطور که گزارش دادیم، کمیسیون بورس در این مدت علیه شرکت‌های کریپتویی بزرگی از جمله کوین بیس، کراکن و بایننس شکایت کرده است.

علاوه بر گالاگر، در صورت انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آینده آمریکا، نام‌های دیگری نیز می‌توانند هدایت SEC را برعهده بگیرند. از جمله این نام‌های می‌توان به کریس جیانکارلو (Chris Giancarlo)، رییس سابق کمیسیون معاملات آتی کالا، رابرت استبینز (Robert Stebbins)، مشاور سابق SEC و هیستر پیرس (Hester Peirce)، کمیسیونر فعلی کمیسیون بورس اشاره کرد. بر اساس گزارشات، پیرس گفته است که قصد دارد پس از پایان فعالیتش در سال 2025، از SEC جدا شود.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *