حمایت ائمه جماعات اسلامی آمریکا از هریس/ «خسران او کمتر است»

حمایت ائمه جماعات اسلامی آمریکا از هریس/ «خسران او کمتر است»
خلاصه اخبار

ائمه جماعات اسلامی آمریکا در نامه‌ای سرگشاده حمایت خود را از معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین از مهر، گروهی از ائمه جماعات مسلمان در آمریکا با ارسال نامه‌ای سرگشاده که به رویت ان‌بی‌سی‌نیوز رسیده است، حمایت خود را از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کردند.

پیش‌تر هریس به دلیل حمایت دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، با خشم گسترده رای‌دهندگان مسلمان و عرب روبه‌رو بود؛ جامعه‌ای که در برخی ایالت‌های مهم همچون میشیگان می‌توانند تعیین‌کننده باشند.

با این حال، 25 امام جماعت مسلمان در این نامه که در سالروز عملیات «طوفان‌الاقصی» منتشر شده است، با این استدلال که بر رای‌دهندگان مسلمان واجب است که درباره تصمیمات انتخاباتی منطقی فکر کنند، از هریس حمایت و تاکید کردند که «حمایت از وی نسبت به سایر گزینه‌ها، خسران به مراتب کمتری دارد.»

به باور رهبران جریان‌های اسلامیِ حامی هریس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهورخواهان در انتخابات پنجم نوامبر، تهدیدی برای جامعه مسلمانان آمریکاست.

در بخشی از این نامه آمده است: او همچنین نامزدی متعهد به آتش‌بس و بهترین گزینه برای پایان خونریزی در غزه و لبنان است. گشودن عامدانه مسیر بازگشت کسی همچون دونالد ترامپ به راس قدرت، چه از طریق رای مستقیم و چه از طریق نامزد ثالث (دلیگیت)، هم از لحاظ اخلاقی و هم از حیث راهبردی، قصور است.

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *