کشورهایی که به اوکراین سلاح می‌دهند، نمی‌توانند میانجی‌ باشند

کشورهایی که به اوکراین سلاح می‌دهند، نمی‌توانند میانجی‌ باشند
خلاصه اخبار

سفیر جمهوری کریباتی در سازمان ملل، به اسپوتنیک گفت که یک کشور بی طرف باید برای کمک به صلح در اوکراین همکاری کند، زیرا ایالات متحده و سایر کشورهای غربی نمی‌توانند وقتی که به کی‌یف سلاح می‌فرستند، نقش میانجی‌گر را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، «تبورو تیتو»، رئیس جمهور سابق جمهوری کریباتی و سفیر این کشور در سازمان ملل در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ادامه داد: «طرف‌های درگیر باید دور هم جمع شوند، راهی پیدا کنند. من نمی‌دانم چه کسی آنها را گرد هم خواهد آورد. ما به کسی نیاز داریم که وارد شود، یک صلح طلب، یک مصالحه کننده. چه کسی این کار را انجام می‌دهد؟ من نمی‌دانم. افرادی هستند که می‌توانند این کار را انجام دهند.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته این دیپلمات، غرب از جمله ایالات متحده، با تمام نفوذ خود اگر سلاح به کی‌یف نفرستد، می‌تواند این کار را انجام دهد: اگر به ارسال سلاح ادامه دهید، دیگر صلاحیت برگزاری کنفرانس صلح را نخواهید داشت اما ای کاش چند کشور اعلام بی طرفی کنند. ما خواهان حضور طرف‌های درگیر بر سر میز مذاکره هستیم. بیایید صحبت کنیم. به صحبت کردن ادامه دهید.

سفیر جمهوری کریباتی ادامه داد، کشورش امیدوار است که روند صلح برای حل و فصل مناقشه اوکراین به زودی آغاز شود و معتقد است که سازمان ملل باید در تسهیل مسیر پیش رو ایفای نقش کند.

وی افزود: «ما نگران وخامت اوضاع بشری و کشته شدن غیرنظامیان در اوکراین هستیم. درگیری در اوکراین یکسری مشکلات بشردوستانه ایجاد کرده است.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *