ناگفته‌هایی از غافلگیری رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده صادق ۲»

ناگفته‌هایی از غافلگیری رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده صادق ۲»
خلاصه اخبار

عملیات وعده صادق ۲ یکباره تمامی دستاورد‌ها و چشم‌انداز‌های خیالی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را بر باد داد و این عملیات به‌قدری تاثیرگذار و مهم بود که بسیاری از تحلیلگران، آنرا واقعه هفتم اکتبرِ دوم علیه رژیم صهیونیستی نامیدند.

العالم – ایران

مدت زمان زیادی از اجرای موفقیت‌آمیز و غرورآفرین عملیات وعده صادق 2 در شامگاه سه‌شنبه 10 مهرماه نمی‌گذرد؛ رویدادی که در قالب آن، جمهوری اسلامی ایران با بیش از 200 فروند از انواع موشک، اهداف نظامی و امنیتی در عمق فلسطین اشغالی را به‌صورت مستقیم هدف قرار داد و خسارت‌های سنگینی را برای رژیم صهیونیستی به بار آورد.

این حمله موشکی، یکباره تمامی دستاورد‌ها و چشم‌انداز‌های خیالی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را بر باد داد و این عملیات به‌قدری تاثیرگذار و مهم بود که بسیاری از تحلیلگران، آن را واقعه هفتم اکتبرِ دوم علیه رژیم صهیونیستی نامیدند. این یعنی موقعیت صهیونیست‌ها بیش از پیش چندین پله سقوط کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، جمهوری اسلامی ایران دو دسته 100 فروندی موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

در جریان این عملیات، پایگاه هوایی «نواتیم»، «هاتزریم» و مقر «موساد» با ده‌ها فروند موشک مورد اصابت دقیق قرار می‌گیرند، اما رژیم صهیونیستی تاکنون با تلاش «یگان سانسور» به شدت از انتشار اخبار و میزان خسارت‌های وارده به این پایگاه‌ها جلوگیری کرده است. البته طبق گزارش‌های دریافتی در جریان اصابت این موشک‌ها، به این پایگاه‌ها آسیب جدی وارد شده است.

یکی دیگر از اهداف مهم این عملیات، هدف قرار دادن محل تجمع تانک‌های اسرائیلی و یگان زرهی در محور «نتساریم» بود که در پی آن ضمن اینکه تعدادی از تانک‌های این رژیم که از آنها برای قتل‌عام و کشتار مردم مظلوم غزه استفاده می‌کردند، مورد هدف قرار گرفته، تعداد قابل توجهی از صهیونیست‌ها نیز کشته و زخمی شده‌اند. اما رسانه‌های عبری، سعی کردند حجم خسارت‌های وارده را خیلی پایین‌تر اعلام کنند.

در حوزه پدافندی نیز طبق آخرین گزارش‌های دریافتی، گفته می‌شود رادار‌های اصلی سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی به نام «آرو» که وظیفه آنها شناسایی و رهگیری پرتابه‌ها و ارسال مختصات آنها برای رادار‌های عملیاتی بود، کاملا از بین رفته‌اند.

البته پخش تصاویر زنده از دوربین‌های نظارتی که طی عملیات سایبری هک شده بودند گواهی بر موفقیت‌آمیز بودن عملیات وعده صادق 2 بودند و همین شواهد مستند موجب شد تا سیاست انکار و سانسور صهیونیست‌ها، برای افکارعمومی جهان قابل قبول نباشد و حیثیت رژیم صهیونیستی بر باد رود.

برهمین اساس رژیم صهیونیستی برای اینکه آبروی از دست رفته خود را بازیابی کند، با انتشار اخبار ضدونقیض مثل ترور فرماندهان و رهبران مقاومت دست به عملیات روانی زده تا با سانسور خسارت‌های حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران، این حمله بی‌نظیر را کوچک و کم اهمیت جلوه دهد.

اما این رسوایی و ضعف در برابر موشک‌های ایران را نباید منحصر به رژیم صهیونیستی بدانیم، بلکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیز به‌نوعی در این شکست سهیم هستند، چراکه ناتوانی سامانه‌های پدافندی اهدایی آنها به این رژیم، در برابر موشک‌های جمهوری اسلامی ایران عیان شد.

از سوی دیگر علاوه بر شکست صهیونیست‌ها و متحدان غربی آنها در میدان نظامی، تشدید تنش بین جمهوری اسلامی ایران و این رژیم می‌تواند منجر به شکست آنها در حوزه تامین انرژی شود که نتیجه آن افزایش چشمگیر قیمت نفت در جهان است. همین مسئله موجب نگرانی و وحشت آمریکایی‌ها شده است.

همچنین تسلط جمهوری اسلامی ایران، بر عبور نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز و کانال سوئز، که محل عبور بخش قابل توجهی از نفت جهان است، موجب می‌شود در صورت تشدید تنش‌ها جریان حیاتی نفت با اختلال مواجه شود.

در پایان باید گفت که ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در جواب به عملیات وعده صادق 2 می‌تواند به عواقبی هولناک برای این رژیم مفلوک و همتایان غربی آنها منجر شود؛ از این رو توصیه می‌شود که جهان به سمت مهار سگ هار آمریکایی‌ها در منطقه رفته و از اقدامات ابلهانه آن پیشگیری کند.

دفاع پرس

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *