حماس: طوفان الاقصی توهم برتری دشمن را درهم شکست / ایران انتقام هنیه و نصرالله را گرفت

حماس: طوفان الاقصی توهم برتری دشمن را درهم شکست / ایران انتقام هنیه و نصرالله را گرفت
خلاصه اخبار

عضو برجسته جنبش حماس در اظهاراتی به مناسبت سالروز عملیات طوفان الاقصی با اشاره به این که عملیات 7 اکتبر گذشته توهمات دشمن صهیونیستی درباره برتری نظامی‌اش را در هم شکست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران انتقام خون شهیدان اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله را گرفت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

خلیل الحیه از رهبران حماس در گفت وگو با شبکه الاقصی اظهار داشت: یک سال از آغاز طوفان الاقصی می‌گذرد و ملت ما با مقاومت، خون و پایداری خود در حال رقم زدن تاریخ جدیدی هستند. هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) باشکوه، توهماتی را که دشمن در مورد برتری برای خود ترسیم کرده بود، درهم شکست.

وی افزود: نیروهای القسام و دیگر گروه‌های فلسطینی توانستند یک قهرمانی را به دست بیاورند و من به ملت فلسطین می‌گویم در حالی که در زیر بمباران و ویرانی آواره بودید، استواری خود را در مقاومت و صبر نشان دادید.

الحیه اضافه کرد: ما به همین مناسبت از رهبر شهیدمان اسماعیل هنیه و معاونش شهید صالح العاروری یاد می‌کنیم که خونشان با خون مردم ما آمیخته شد.

این مقام حماس با اشاره به تحولات کرانه باختری و قدس اشغالی نیز، تاکید کرد: ملت ما در کرانه باختری با تلاش‌ها برای یهودی‌سازی و شهرک‌سازی با مقاومت فزاینده مقابله می‌کنند که یکی از آنها عملیات یافا بود. طوفان الاقصی در شرایطی آمد که دشمن در تلاش برای یهودی سازی بیت المقدس، تصرف مسجد الاقصی و از بین بردن مساله فلسطین بود، اما امروز شاهد آن هستیم که مساله فلسطین به اولین مساله انسانی در جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: من به همه می‌گویم که امنیت و آرامش در منطقه وجود نخواهد داشت مگر اینکه مردم ما به حق و حقوق کامل خود دست یابند. ملت ما به جهاد و مقاومت خود ادامه خواهند داد تا رژیم اشغالگر را از سرزمین ما بیرون کنند و فلسطین به طور کامل آزاد شود.

الحیه گفت: نبرد طوفان الاقصی روحیه جهادی را در امت زنده کرد و جهت قطب نما را به سمت دشمن واقعی بازگرداند. به برادرانمان در لبنان و مقاومت شریف آن می‌گوئیم که طلوع فجر امت ما نزدیک است. ما همچنین به جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق درود می‌فرستیم.

این مقام حماس در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق 2 جمهوری اسلامی ایران نیز خاطرنشان کرد: برادران ما در ایران چند روز پیش انتقام خون رهبران شهید اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله را گرفتند.

الحیه همچنین تاکید کرد: در طول یک سال تمام تلاش خود را برای توقف تجاوز به مردم خود در غزه انجام داده‌ایم و آنچه را روز گذشته در مذاکرات رد کردیم، فردا هم نمی‌پذیریم. بنیامین نتانیاهو و کابینه فاشیستی‌ او در هر مرحله مانع از پیشرفت در مذاکرات شدند.

الحیه در پایان گفت: جهانیان باید بدانند که «اسرائیل» مرکز شرارت و ویرانی منطقه و مرکز بی‌ثباتی آن است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) عملیات غافلگیرکننده منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *