پیش بینی قیمت دلار ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / رشد قیمت دلار ادامه دارد؟

پیش بینی قیمت دلار ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / رشد قیمت دلار ادامه دارد؟
خلاصه اخبار

قیمت دلار در دومین روز هفته برخلاف روز شنبه با افزایش ارزش بازگشایی شد. رشد هزار و ۱۰۰ تومانی قیمت اسکناس دلار در روز یکشنبه درست به اندازه کاهش قیمت در اولین روز هفته بود و این اسکناس را به منطقه قیمتی هفته قبل برگرداند. افزایش تنش در منطقه خاورمیانه اثر ارزپاشی بازارساز را تا حدودی خنثی کرده است.

به گزارش تجارت نیوز ،

قیمت دلار روز یکشنبه با افزایش پلکانی به منطقه قیمتی پنجشنبه گذشته برگشت. اسکناس دلار در دومین روز هفته با رشد هزار و 100 تومانی در میانه کانال سوم از کریدور پنجم قرار گرفت و سایر ارزهای مهم را با خود همراه کرد.

معاملات بازار ارز در دومین روز هفته تحت تاثیر اخبار و اتفاقات شنبه شب در منطقه خاورمیانه قرار گرفت. معامله‌گران حمله اسرائیل به پایتخت لبنان را آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در منطقه دانستند. این اخبار روند عرضه در بازار ارز را در روز یکشنبه به شدت کاهش و بسیاری از فعالان بازار ارز را در فاز احتیاطی قرار داد.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم سعی در کنترل قیمت‌ها دارد و فعلا ارزپاشی بازارساز بالاست. آنها می‌گویند ارزپاشی سیاست‌گذار مانع پرش‌های سنگین قیمت دلار شده است اما روند رشد آن را نیز مهار نکرده است.

به نظر می‌رسد شکل‌گیری روند کاهشی دلار نیازمند سیگنال مساعد و قوی است تا ذهنیت بازار را از فاز احتیاطی و نارآرامی‌های سیاسی دور کند؛ در غیر این صورت رشد‌های پلکانی دلار، با وجود ارزپاشی سیاست‌گذار ادامه خواهد داشت.

یورو 2000 تومان گران شد

قیمت درهم روز یکشنبه با رشد 300 تومانی با رقم 17 هزار و 300 تومانی معامله شد. قیمت تتر با افزایش 300 تومانی در سطح 63 هزار و 300 تومانی قرار گرفت و از دلار 200 تومان ارزانتر معامله شد.

پوند انگلیس روی قیمت 82 هزار و 930 تومانی معامله شد و رشد هزار و 100 تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم 69 هزار و 400 تومانی ایستاد و رشد دو هزار تومانی داشت.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم 49 هزار و 823 تومانی عرضه شد و رشد 52 تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم 47 هزار و 146 تومانی عرضه شد و افزایش 42 تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *