بزرگترین مشکل در افزایش تولید نفت سرمایه‌گذاری است / به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت کشور نیاز داریم جوابتو| رونق به بازار مسکن بازمی‌گردد؟ + ویدئو اسب زین‌کرده اقتصاد صرفاً یک شعار است/ منتقدان پزشکیان فقط از کاپشن او ایراد می‌گیرند!

بزرگترین مشکل در افزایش تولید نفت سرمایه‌گذاری است / به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت کشور نیاز داریم                    
                  
                    
                      جوابتو| رونق به بازار مسکن بازمی‌گردد؟ + ویدئو                    
                  
                    
                      اسب زین‌کرده اقتصاد صرفاً یک شعار است/ منتقدان پزشکیان فقط از کاپشن او ایراد می‌گیرند!
خلاصه اخبار

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر بخواهم یک عدد تخمینی بگویم چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش نفت کشور داریم و این عدد باید برای چند سال متوالی هم اختصاص یابد تا بتوانیم هم میزان تولید خود را در یک عدد قابل قبول حفظ کنیم و هم اینکه بتوانیم از این ثروت ملی به نحو احسنت استفاده کنیم.

به گزارش تجارت نیوز ،

فرهاد شهرکی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره مشکلات تولید نفت و گمانه‌زنی‌ها درباره کاهش تولید در کشور گفت: بزرگترین مشکل ما در افزایش تولید نفت سرمایه‌گذاری است که باید هم در بخش نگهداری چاه‌ها انجام شود هم بازیافت. چون الان ضریب بازیافت ما از چاه‌ها عدد قابل قبول و چیزی که در دنیا مرسوم است، نیست.

در شرایط تحریم از تکنولوژی‌های پیشرفته استخراج نفت محروم هستیم

او در ادامه توضیح داد: الان می‌بینیم که کشورهای پیشرویی مانند کانادا می‌توانند درصد بالایی از ذخایر نفت چاه‌ها را استخراج کنند. اما ما به دلایل مختلفی در شرایط تحریم‌های ظالمانه‌ای که قرار داریم از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که بتوانیم درصد قابل توجهی نفت را از چاه‌های خودمان استخراج کنیم، محروم هستیم.

در بخش اکتشافات نیاز به سرمایه‌گذاری‌های عظیم بین‌المللی وجود دارد / بخش خصوصی با کمک غیرمستقیم کمک‌های بین‌اللملی در صنعت نفت سرمایه‌گذاری می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه در بخش اکتشافات نیاز به سرمایه‌گذاری‌های عظیم بین‌المللی وجود دارد، افزود: تمهیداتی در نظر گرفته شده که بخش خصوصی داخلی با کمک‌های بین‌المللی و به صورت غیرمستقیم در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

در سرمایه‌گذاری صنعت نفت عقب‌افتادگی تاریخی داریم

شهرکی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری این اقدامات را کافی نمی‌داند و ادامه می‌دهد: یک عقب‌افتادگی تاریخی در این زمینه داریم که موجب شده نتوانیم میزان ظرفیتی را که لازم است از چاه‌ها بهره‌برداری کنیم. در ادامه هم امکان تبدیل به فرآورده‌ها (با کمک واحدهای میانی) یا بحث فروش آنها با مشکل روبرو می‌شود.

امسال حدود 200 میلیارد دلار نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش نفت کشور داریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره میزان سرمایه‌گذاری لازم که برای تقویت تولید نفت در کشور تخمین زده می‌شود، گفت: اگر بخواهم یک عدد تخمینی بگویم چیزی حدود 200 میلیارد دلار نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش نفت کشور داریم و این عدد باید برای چند سال متوالی هم اختصاص یابد تا بتوانیم هم میزان تولید خود را در یک عدد قابل قبول حفظ کنیم و هم اینکه بتوانیم از این ثروت ملی به نحو احسنت استفاده کنیم.

سرمایه‌گذاری نکنیم ظرفیت چاه‌های فعلی را هم از دست می‌دهیم

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت نگهداری از چاه‌های نفت عنوان کرد: در بخش نگهداری چاه‌هایی که درصد برداشت از آنها به یک حد پایینی رسیده هم باید سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهیم چون بافت چاه‌ها به شکلی است که اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم ذخیره چاه‌های خود را هم از دست خواهیم داد.

حفظ فشار چاه‌ها باید در عددهای استانداردی باشد که فرآیند ریورس اتفاق نیفتد

او در ادامه تاکید کرد: این پدیده‌ای که فکر می‌کنند چاه‌های نفت در پایین یک دریاچه‌ای از نفت است قطعا چنین نیست. بنابراین حفظ فشار چاه‌ها باید در عددهای استانداردی باشد که آن فرآیند ریورس که در چاه‌ها اتفاق می‌افتد، روی ندهد.

شهرکی در پایان با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری قابل توجه در صنعت نفت، عنوان کرد: ناچاریم یک عدد قابل قبولی را در صنایع نفت خود سرمایه‌گذاری کنیم، اگر نتوانیم آنچه در این چند سال درباره برداشت و شرایط صنعت نفت شاهد آن هستیم را بهبود ببخشیم قطعا در آینده شرایط می‌تواند نامطلوب‌تر باشد.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *