الحوثی: شهید نصرالله صدایی بلند در انتقال مظلومیت مردم یمن به ملت‌های اسلامی بود

الحوثی: شهید نصرالله صدایی بلند در انتقال مظلومیت مردم یمن به ملت‌های اسلامی بود
خلاصه اخبار

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که سید حسن نصرالله را نه فقط لبنان که جهان عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در جریان مراسم یادبودی که جنبش انصارالله برای شهید سید حسن نصرالله در صنعا در روز شنبه برگزار کرده بود، درباره نفوذ و تاثیرگذاری گسترده سید حسن نصرالله در سطح منطقه و شجاعت وی در مواضع قاطع خود صحبت کرد که به نظر او به ندرت در شخصیت‌های دیگر یافت می‌شود.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، وی در ادامه افزود: از دست دادن شهید سید نصرالله نه تنها ضایعه‌ای برای لبنان، بلکه مصیبتی برای جهان آزاده‌ای است که قدردان صدای شجاعانه و مواضع قاطعانه و ثابت او بوده‌اند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین تاکید کرد که سید حسن نصرالله را نه تنها حزبش بلکه جهان عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان از دست داده‌اند.

الحوثی روز جمعه در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که مسئولیت همه مسلمانان این است که در حمایت از ملت فلسطین و لبنان موضع روشن و جدی داشته باشند و این یک واجب دینی است.

در همین راستا، فضل ابو طالب، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن مواضع شهید سید حسن نصرالله در دفاع از مردم یمن از زمان آغاز تجاوزات را «مواضعی بزرگ» توصیف و تاکید کرد وی مدافع سرسخت یمن در مقابل تجاوزات آمریکا، انگلیس و عربستان بود که با هدف تضعیف یمن و سیطره بر آن، محاصره خفقان‌آوری را بر مردم این کشور تحمیل کردند.

وی ادامه داد: شهید سید نصرالله صدایی قوی و بلند در انتقال مظلومیت مردم یمن به ملت‌های امت عربی و اسلامی بود. او افکار عمومی را برای دفاع از آرمان یمن به‌گونه‌ای بسیج کرد که گویی یکی از مردم این ملت است.

این عضو جنبش انصارالله یمن همچنین تاکید کرد: مواضع تاثیرگذار شهید سید نصرالله در مقابله با دشمن اسرائیلی باعث تحقق پیروزی‌هایی در لبنان و غزه شد و وی با قدرت از نخستین روز نبرد طوفان الاقصی در کنار ملت فلسطین ایستاد.

در این مراسم در صنعا بسیاری از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن حضور داشتند که بر نقش تاریخی و برجسته شهید سید حسن نصرالله در یاری از مسائل امت اسلامی و عربی تاکید کردند.

در همین رابطه، کمیته عالی حمایت از الاقصی از مردم یمن خواست تا فردا دوشنبه در راهپیمایی میلیونی در صنعا و سایر استان‌ها تحت شعار «طوفان برای آزادی» بیرون بروند.

این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد این تظاهرات گسترده همزمان با گذشت یک سال از عملیات ‌«طوفان الاقصی» و در راستای حمایت از ملت‌های فلسطین و لبنان برگزار می‌شود.

تعدادی از استان‌های یمن روز جمعه شاهد راهپیمایی گسترده در همبستگی با ملت‌های لبنان و فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی بودند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *