راستینه: ضریب ریسک سرمایه گذاری در اسرائیل افزایش یافته است

راستینه: ضریب ریسک سرمایه گذاری در اسرائیل افزایش یافته است
خلاصه اخبار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی ثباتی در سرزمین‌های اشغالی موجب شد تا سرمایه گذاران بزرگ به این نتیجه برسند که سرمایه گذاری در سرزمین‌های اشغالی به صرفه نبوده و امکان حفظ اصل سرمایه در این سرزمین‌ها میسر نخواهد بود.

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره کاهش رتبه اقتصادی رژیم صهیونیستی پس از جنایات اخیر آن عنوان کرد: رژیم صهیونسیتی با شرارت‌های از حد گذشته خود علاوه‌ بر این که افکار عمومی جهان را برانگیخت و تاثیر فراگیری بر ناموجه بودن خود داشت، موجب بی ثباتی فضای منطقه نیز شد.

وی ادامه داد:‌ اما حملات اثربخش جبهه مقاومت و بی اعتمادی مردم این رژیم به دولتمردان خود در ایجاد امنیت پایدار، موجب ایجاد مشکل‌های اجتماعی و اقتصادی مختلف برای این رژیم شد. از سوی دیگر حملات موثر جبهه مقاومت و مخصوصا پاسخ های موشکی انصارالله به زیرساخت های حیاتی رژیم اسرائیل موجب فرار 150 هزار صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی شد. این بی ثباتی در سرزمین های اشغالی موجب شد تا سرمایه گذاران بزرگ به این نتیجه برسند که سرمایه گذاری در سرزمین‌های اشغالی به صرفه نبوده و امکان حفظ اصل سرمایه در این سرزمین‌ها میسر نخواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با انجام عملیات وعده صادق 1 و 2 توسط جمهوری اسلامی ایران، رژیم اشغالگر قدس بیش از پیش ناامن شد. از طرفی تهدیدهای غیرقابل انجام و غیرکارشناسی این رژیم، ضریب ریسک سرمایه گذاری را در آن به شدت افزایش داده است. رژیم اسرائیل در صورت حمله به تاسیسات نفتی یا اتمی ایران قطعا منطقه غرب آسیا را با بحران های عظیم انرژی رو به رو خواهد کرد و در ادامه پاسخ جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت موجب ناامن سازی تمام شریان های انرژی برای قدرت های بزرگ خواهد بود و از سوی دیگر کشتی های آنان در خلیج فارس و خلیج عدن نیز دیگر امنیت نخواهند داشت؛ بنابراین تکیه بر رژیم صهیونسیتی یعنی ادامه دار بودن حرکت‌های غیر منطقی و آسیب رسیدن به زیرساخت‌های انرژی در منطقه خواهد بود؛ بنابراین طبیعی است که با این روند رتبه اقتصادی اسرائیل روند کاهشی پیدا کند.

به گزارش ایسنا، موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی (S&P) رتبه اعتباری اسرائیل را از A+ به A تغییر داد. این دومین بار از زمان آغاز جنگ است که موسسه اس‌اندپی رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داده است.

از طرف دیگر، آژانس اعتبارسنجی مودیز نیز به‌دلیل نبود استراتژی خروج از درگیری، رتبه اعتبار اسرائیل را دو پله کاهش داد و به Baa1 رساند. با توجه به این تحولات، آینده اقتصادی اسرائیل با چالش‌های جدی مواجه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *