بورس در لبه مقاومتی/ خروج پول حقیقی از بازار سهام به روز هفتم رسید+‌ اینفوگرافیک

بورس در لبه مقاومتی/ خروج پول حقیقی از بازار سهام به روز هفتم رسید+‌ اینفوگرافیک
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: در روزی که ارزش معاملات خرد بازار تنها 1318 میلیارد تومان بود، شاخص کل یک قدم دیگر به از دست دادن کانال 2میلیون و 100 هزار واحدی نزدیک‌تر شد.

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام اولین روز هفته سوم پاییز را هم قرمز به پایان رساند. در حالی که شاخص کل بورس تهران با افتی 0.38 واحدی در یک قدمی از دست دادن ابرکانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی قرار گرفت، شاخص کل هم‌وزن اما کانال 700 هزار واحدی را از دست داد تا مجددا به سطح دومین روز مهر عقب‌نشینی کند.

در معاملات امروز بازار، ارزش کل معاملات خرد هزار و 318 میلیارد تومان بود که نسبت به چهارشنبه 27 درصد کاهش داشت. این در حالی بود که ارزش کل معاملات تا ساعت 12 و 30 دقیقه، به لطف رشد 147 درصدی ارزش معاملات اوراق بدهی به 12 هزار میلیارد تومان رسید.

photo_2024-10-05_14-03-01

در معاملات امروز، 48 نماد با صف خرید و 519 نماد با صف فروش کار خود را خاتمه دادند و ارزش صف‌های فروش با ثبت رقم 566 میلیارد تومان بیش از 3 برابر صف‌های خرید بود. ضمن اینکه امروز بیش از 90 درصد نمادهای بازار در محدوده منفی معامله شدند و سرانه خرید حقیقی با 17.3 میلیون تومان بود. 

در میان صنایع، فلزات اساسی با ارزش معاملات 209 میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و گروه شیمیایی و چند رشته‌ای به ترتیب با حدود 65 و 63 میلیارد تومان، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. نکته جالب معاملات امروز نبودن گروه بانک‌ها در میان صنایع برتر بود که در هفته گذشته با استقبال معامله‌گران مواجه شده بود.

امروز همچنین تمامی شاخص‌های صنایع منفی بودند که در این میان سرخی گروه لاستیک کمتر از بقیه بود. حالا با توجه به معاملات امروز، ارزش ریالی بازار به 6 هزار و 822 همت رسیده که کمترین مقدار از اول مهر به حساب می‌آید. معامله بلوکی فولاژ هم به ارزش 985 میلیارد تومان انجام شد. همچنین سه صندوق افران، یاقوت و فیروزا بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و نماد فولاد، یاقوت و وپارس سه نمادی بودند که بیشترین حجم معاملات را داشتند.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *