حضور پزشکیان در دوحه پس از عملیات «وعده صادق ۲» نشانه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

حضور پزشکیان در دوحه پس از عملیات «وعده صادق ۲» نشانه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور با اشاره به حضور دکتر پزشکیان در دوحه، پس از انجام عملیات وعده صادق ۲ و در اوج تهدیدهای رژیم صهیونیستی، نوشت: این حضور نشانه آشکاری از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه بود.

به گزارش ایرنا ، سیدمهدی طباطبایی با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: حضور دکتر پزشکیان در سومین دوره اجلاس گفتگوی کشورهای آسیایی در دوحه درست یک روز پس از عملیات شکوهمند وعده صادق 2 در اوج تهدیدهای رژیم صهیونیستی نشانه آشکاری از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه بود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور در این پیام تصریح کرد: دیدار رئیس‌جمهور با امیر قطر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، رهبران جنبش حماس، نخست وزیر تایلند و امیر کویت و رئیس‌جمهور تاجیکستان از رهاوردهای دیپلماتیک سفر رئیس‌جمهور پزشکیان به قطر بود

وی ادامه داد: همچنین نشست بسیار گرم و صمیمی ایرانیان مقیم قطر با دکتر پزشکیان آخرین بخش برنامه‌های سفر یک و نیم روزه رئیس‌جمهور در قطر بود.

طباطبایی تاکید کرد: دستاوردهای ارزشمندی که این سفر در زمینه‌های مختلف داشته است در کوتاه زمانی رخ نمایان خواهد کرد.

به گزارش ایرنا ، دکتر پزشکیان ظهر چهارشنبه 11 مهر 1403 به منظور انجام سفری دو روزه و با دعوت رسمی امیر قطر عازم این کشور شد. رئیس‌جمهور در بدو ورود به دوحه مورد استقبال مقامات قطری قرار گرفت و پس از آن مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور با حضور «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برگزار شد.

مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و قطر 6 سند و یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به امضا رساندند.

پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

برگزاری دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا از جمله نخست وزیر تایلند و وزیر امور خارجه عربستان سعودی از دیگر برنامه‌های دکتر پزشکیان در این سفر 2 روزه بود.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *