اظهارات پامپئو درباره روسیه در تماس تلفنی کمدین‌های روس

اظهارات پامپئو درباره روسیه در تماس تلفنی کمدین‌های روس
خلاصه اخبار

«مایک پامپئو» وزیر خارجه پیشین آمریکا تازه‌ترین قربانی شوخی کمدین‌های روس است که ناگفته‌هایی را درباره روسیه و اقتصاد غرب عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا هدف شوخی کمدین‌های مشهور روس که «ووان» و «لکسوس» نام دارند قرار گرفت و گفت روسیه به لحاظ اقتصادی به جای آنکه به سمت آسیا و چین برود، باید به سوی غرب بازگردد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه پیشین آمریکا در این تماس کمدین‌های روس که خود را یک مقام آفریقایی معرفی کرده بودند، گفت: «ما باید روسیه را به اقتصاد غرب بازگردانیم.»

این درحالیست که روسیه و چین روز دوم اکتبر هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک خود را جشن گرفته و اتحاد جماهیر شوروی اولین کشوری بود که جمهوری خلق چین را یک روز پس از اعلام آن به رسمیت شناخت.

تجارت بین چین و روسیه با 26.3 درصد افزایش به رکورد 240.11 میلیارد دلار در سال 2023 رسید. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین پیشتر هدف خود را 2 برابر کردن تجارت از 100 میلیارد دلار در سال 2018 به 200 میلیارد دلار تا سال 2024 تعیین کرده بودند که در نوامبر 2023 این هدف محقق شد.

پامپئو در ادامه این تماس تلفنی افزود: «ما باید روسیه را به جای مدل آسیایی، به مدل اروپایی بازگردانیم. ما نباید اجازه دهیم چنین چیزی رخ دهد. اگر جنگ متوقف شد، می‌توانید روسیه را به سمت خود بازگردانیم. ما باید آنها را متقاعد کنیم که اگر با ما باشند، در موقعیت بهتری قرار می‌گیرند.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *