پیام شی و پوتین در هفتاد و پنجمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک

پیام شی و پوتین در هفتاد و پنجمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک
خلاصه اخبار

رئیس‌جمهور چین در پیامی گفت آماده گسترش همکاری جامع عملی بین مسکو و پکن است. رئیس‌جمهور روسیه هم تاکید کرد که روابط روسیه و چین امتحان خود را پس داده و اکنون در بالاترین سطح قرار دارد.

به گزارش ایسنا، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در پیام تبریکی به «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفت: «من برای توسعه روابط بین مسکو و پکن اهمیت زیادی قائل هستم و آماده همکاری با پوتین هستم تا از هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس روابط دیپلماتیک بین 2 کشور برای گسترش مداوم همکاری جامع عملی بین مسکو و پکن استفاده کنم.»

وی همچنین افزود: «من همچنین به دنبال پیشبرد مشترک توسعه و مدرن‌سازی در سطح بالای 2 کشور و همکاری برای حفظ صلح و ثبات در سراسر جهان هستم.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه و چین پنجاه و هفتمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک خود را امروز (چهارشنبه، دوم اکتبر) گرامی داشتند. اتحاد جماهیر شوروی نخستین کشوری بود که جمهوری خلق چین را یک روز پس از تاسیس آن در سال 1949 توسط «مائو تسه‌تونگ« اولین رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به رسمیت شناخت.

پیام رهبر کرملین به شی

به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس روابط دیپلماتیک دوجانبه، رهبر کرملین هم با ارسال پیامی گفت روابط نزدیک و دوجانبه سودمند میان روسیه و چین امتحان خود را پس داده و اکنون در بالاترین سطح قرار دارد.

پوتین در پیامی به همتای چینی خود در این مناسبت گفت: «روابط نزدیک و دوجانبه سودمند بین روسیه و چین آزمون زمان را پس داده است و در حال حاضر، روابط روسیه و چین به بالاترین سطح در تاریخ رسیده است. 2 طرف فعالانه در زمینه‌های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد، تجارت، علم و فناوری همکاری می‌کنند و فعالانه در امور بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین برای ساختن جهانی عادلانه و چند قطبی با یکدیگر همکاری دارند.»

ولادیمیر پوتین افزود: «من مطمئن هستم که 2 طرف تعدادی از اجماع‌هایی را که در دیدار من با رئیس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ به دست آمد، به‌طور کامل اجرا خواهند کرد. و طرفین به تقویت همکاری و مشارکت راهبردی همه‌جانبه بین روسیه و چین در دوره جدید ادامه داده و امنیت و ثبات را در اوراسیا و سراسر جهان افزایش خواهند داد.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *