رسانه پاکستانی: حزب‌الله مغلوب نمی‌شود

رسانه پاکستانی: حزب‌الله مغلوب نمی‌شود
خلاصه اخبار

یک رسانه پاکستانی نوشت حزب‌الله با شرایط جنگی بیگانه نیست و در سال ۲۰۰۶ توانست در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی که بسیار قوی‌تر بود، تاب بیاورد و در لبنان و جهان عرب مورد احترام واقع شد.

به گزارش ایسنا،‌ یک رسانه پاکستانی در گزارشی درباره تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان شد، نوشت که آسیب‌هایی به این جنبش وارد شده اما تسلیحات آن نیز نسبت به سال‌های گذشته تقویت شده‌اند که همین موضوع باعث می‌شود این جنبش، مغلوب نشود.

در گزارش روزنامه داون در این باره آمده است: حزب‌الله در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، تعدادی از چهره‌های ارشد خود، از جمله «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را از دست داد که از سال 1992 رهبری این گروه را بر عهده داشته است و در سپتامبر 2024 توسط اسرائیل ترور شد.

داون با اشاره به اقدامات تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه نوشت: این گروه اولین نهادی بود که آشکارا در جبهه‌ای جداگانه به حمایت از فلسطینی‌ها در مقابل اشغالگری اسرائیل پرداخت.

در این گزارش مطرح شد که البته حزب‌الله با چنین شرایطی و حملات اسرائیل بیگانه نیست. در جنگ سال 2006 وقتی چندین نفر از رزمندگان ممتاز آن به شهادت رسیدند، این جنبش توانست در مقابل ارتش اسرائیل که بسیار قوی‌تر بود، تاب بیاورد و در داخل و در جهان عرب مورد احترام واقع شد.

این روزنامه نوشته تلفات این درگیری به طور چشمگیری بالاتر از سال 2006 است اما در عین حال، منابع و تسلیحات آن نیز نسبت به آن موقع تقویت شده و حدود 100 هزار عضو دارد.

در ادامه این مطلب آمده است: گزارش‌ها نشان می‌دهد که کارزار حملات هوایی اسرائیل، تنها منجر به نابودی 10 درصد از زرادخانه حزب‌الله شده است. این یعنی، هنوز ده‌ها هزار رزمنده و ذخایر قابل توجهی از راکت‌ها و موشک‌ها برای حزب‌الله باقی مانده است.

داون تاکید کرده «ساختار غیرمتمرکز حزب‌الله و درهم‌تنیدگی آن با جامعه لبنان، فروپاشی آن را دشوار می‌سازد».

«الایژا مگنیه» تحلیلگر سیاسی و خبرنگار جنگ می‌گوید: «حمایت‌های مصمم‌تری از حزب‌الله انجام خواهد شد». بنابراین، نمی‌توان به راحتی آنچه یک پیروزی تاکتیکی برای اسرائیل به نظر می‌رسد را یک مزیت راهبردی تلقی کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *