پامپئو: ایالات متحده نباید به دنبال آتش‌بس میان اسرائیل و حماس باشد

پامپئو:  ایالات متحده نباید به دنبال آتش‌بس میان اسرائیل و حماس باشد
خلاصه اخبار

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در اظهاراتی جنگ‌طلبانه گفت: ایالات متحده نباید به دنبال آتش‌بس میان اسرائیل و حماس باشد، بلکه باید به اسرائیل بگوید کار را تمام کند!

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهور دونالد ترامپ که همواره به دلیل مواضع تند و جنگ‌طلبانه‌اش شناخته شده است، گفت: این اشتباه است که ایالات متحده به دنبال حصول توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس باشد، ما باید صریح و واضح به اسرائیل بگوییم، کار را تمام کنید.

این اظهارات او در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز پس از آن مطرح می‌شود که در حمله جمعه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و همراهان او و تعدادی از شهروندان عادی به شهادت رسیدند.

پامپئو همچنین گفت: اگر اسرائیل و حماس با توافق‌های آتش‌بس قبلی که توسط دولت بایدن پیش‌نویس شده بود، موافقت می‌کردند، اکنون حسن نصرالله و دیگر رهبران حزب‌الله امروز زنده بودند.

وی در ادامه صحبت‌های جنگ‌طلبانه خود افزود: در این مورد اشتباه نکنید. ما تاریخ را می‌دانیم. ما تاریخ را از سال 1967 می‌دانیم. ما تاریخ را از سال 1973 می‌دانیم. تنها یک چیز وجود دارد که از اسرائیل محافظت می‌کند و خاورمیانه را صلح‌آمیزتر می‌کند و آن نمایش قدرت و تحمیل هزینه به دشمنان اسرائیل است.

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا تاکید کرد: این یک چالش منطقه‌ای است و چالشی برای جهان است. درخواست ایالات متحده از اسرائیل برای توقف، زمانی که فرصت پایان دادن به کار وجود دارد، یک اشتباه است و فقط خطر تشدید وخامت بیشتر اوضاع را به همراه دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *