پاپ: بمباران غزه و لبنان غیراخلاقی است

پاپ: بمباران غزه و لبنان غیراخلاقی است
خلاصه اخبار

پاپ گفت، حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان «غیراخلاقی» و «نامتناسب» است.

به گزارش ایسنا، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان بازگشت از سفر چهار روزه خود به لوکزامبورگ و بلژیک، در مورد ترور هدفمند «سید حسن نصرالله» رهبر حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی در حمله روز جمعه به بیروت گفت که این اقدامات از سوی اسرائیل غیراخلاقی هستند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: «هر روز با غزه تماس می‌گیرم. بیش از 600 نفر آنجا هستند و آنها از اتفاقاتی که در حال وقوع است، از جمله ظلم‌هایی که در آنجا رخ می‌دهد، به من می‌گویند.»

پاپ فرانسیس ادامه داد: «دفاع باید همیشه متناسب با حمله باشد. وقتی چیزی نامتناسب وجود دارد، یک گرایش سلطه جویانه که فراتر از اخلاق است، مشهود است.»

وی خاطرنشان کرد: «حتی در جنگ هم باید از اخلاق محافظت کرد. جنگ غیراخلاقی است، اما قواعد جنگ نشان دهنده برخی اخلاقیات است. اما وقتی به این امر احترام گذاشته نشود، می‌توانید چیزهای بدی را ببینید.»

این اظهارات از سوی رهبر کاتولیک های جهان در حالی مطرح شده که به گفته وزارت بهداشت لبنان، در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی از 23 سپتامبر به اهداف حزب الله حداقل 816 نفر کشته و بیش از 2500 نفر دیگر نیز زخمی شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *