خروج پول حقیقی از بورس شتاب گرفت+ اینفوگرافیک

خروج پول حقیقی از بورس شتاب گرفت+ اینفوگرافیک
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: معاملات امروز بورس تهران در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس با بیش از 8100 واحد کاهش در سطح 2 میلیون و 146 هزار و 848 واحدی آرام گرفت.

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی 8175 واحدی معادل 0.38 درصد به کار خود خاتمه داد تا باز هم از کانال 2 میلیون و 150 هزار واحدی رسید. شاخص هم وزن هم همانند شاخص کل نزولی بود و 0.22 درصد از ارتفاعش کم شد تا به سطح 705 هزار و 424 واحدی برسد.

در معاملات امروز بورس تهران که تحت تاثیر حمله شب گذشته اسرائیل به لبنان صورت گرفت، و بر اساس دستور ناظر بازار در محدوده دامنه نوسان منفی یک تا مثبت یک واحدی قرار داشت، سه نماد فملی، فولاد و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

ارزش معاملات امروز بورس هم 5 هزار و 215 میلیارد تومان بود که در کنار ارزش 9 هزار و 700 میلیارد تومانی فرابورس رقم خرد. ارزش معاملات خرد امروز هم معادل 2 هزار 246 میلیارد تومان بود که تنها 18 درصد از کل ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

امروز همچنین 92 درصد از کل نمادهای بازار در محدوده منفی به معاملات خود پایان دادند که از میان 549 نماد با صف فروش و 40 نماد با صف خرید مواجه شدند.

معاملات امروز بورس تهران در حالی به پایان رسید که شاهد خروج 928 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بود. این در حالی است که در آخرین روز هفته گذشته هم بازار بعد از چند روز ورود پول حقیقی با خروج پول مواجه شده بود.

امروز بیشترین ورود پول حقیقی برای نماد فزر با 34.5 میلیارد تومان به ثبت رسید. ونوین و پارسیان هم به ترتیب با 16.6 و 6.3 میلیارد تومان ورود پول حقیقی در رتبه‌‎های بعدی قرار گرفتند. در آن سمت، فملی، وبملت و وپارس به ترتیب با 78.5 ، 59.4 و 35.9 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان فروش خالص حقیقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *