اخبار سیاسی ۷مهر؛ واکنش‌ها به حملات رژیم صهیونیستی در لبنان

اخبار سیاسی ۷مهر؛ واکنش‌ها به حملات رژیم صهیونیستی در لبنان
خلاصه اخبار

حملات شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، واکنش های بسیاری از مسئولان لشکری و کشور و نمایندگان مجلس را در پی داشت که می‌توانید در گزارش مهمترین اخبار سیاسی هفتم مهر ۱۴۰۳ مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در پیامی این حملات را یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل پنهان دانست و تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نامه ای رئیس مجلس نمایندگان لبنان ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی بر حمایت کامل مجلس شورای اسلامی از جبهه مقاومت تاکید کرد و گفت: جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل، بدون هیچ حد و مرز اخلاقی و انسانی، در سکوت خفت‌بار مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی همچنان ادامه دارد.

درادامه این گزارش واکنش مقامات و مسوؤلان به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان را می توانید مرور کنید.

محسن رضایی هشدار داد که اگر آزادیخواهان جهان بپا نخیزند و جلوی نتانیاهو را نگیرند، تاریخ یکی از تلخترین دوران خود را خواهد دید.

این فرماندهان سابق سپاه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «باند جنایتکار و نژادپرست نتانیاهو با محکوم کردن متوقف نمی‌شود و پس از لبنان به دمشق و بعد از آن به بغداد و اگر طعم خونریزی مستشان کند حتی شاید به ایران حمله کند؛ لذا دولت‌های سوریه، عراق و ایران هرچه زودتر تصمیم بگیرند.»

*‌علی لاریجانی دبیر پیشین شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ابعاد حمله صهیونیست‌ها به ضاحیه لبنان و احتمال شهادت فرماندهانی از «جبهه مقاومت» در این حمله، اظهار کرد: وقتی فرماندهان مقاومت را ترور می‌کنند گمان نکنند جایگزینی وجود ندارد؛ جایگزین هست و این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

*‌ محمدرضا عارف در پیامی به نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان جنایات آشکار روز گذشته صهیونست ها را محکوم کرد و به دولت و مردم لبنان و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که بدون تردید دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را در مجامع بین المللی پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

* سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه تاکید کرد که امروز حزب‌الله نه‌فقط تنها نیست، بلکه در کانون توجه همۀ آزادگان جهان قرار دارد. امروز جبهۀ مقاومت به‌ویژه حماس و حزب‌الله، قوی‌تر از همیشه، مصمم و جدی به مقابلۀ با رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد و شکست‌های بیشتر و بزرگ‌تر در انتظار این رژیم است و رفتارهای وحشیانۀ رژیم نه‌تنها مانع شکست آن نخواهد شد، بلکه سقوط او را تسریع خواهد کرد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار توییتی در همین ارتباط نوشت: جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان محکوم است. آنها باید بدانند «مقاومت» آرمانی غیرقابل بازگشت برای آزادیخواهان جهان است. هر کشتاری خونی تازه به پیکره این راه تزریق می‌کند. بدانید که آرمان‌ها ضدگلوله هستند و نابودی شما قطعی است.

نمایندگان مجلس دوازدهم هم در توییت ها و پیام های جداگانه با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهونیستی در جنوب لبنان تاکید کردند که تا آخرین نفس همراه حزب‌الله لبنان در میدان نبرد خواهند بود.

* عوض حیدرپور سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با تاکید بر اینکه امت اسلامی و حاکمان مسلمان باید علیه رژیم صهیونیستی اعلام قیام کنند، گفت: تا زمانی که امت اسلامی و حاکمان مسلمان تکلیف خود را با رژیم صهیونیستی روشن نکنند و با وفاق و وحدت پا به میدان مبارزه با این رژیم جنایتکار نگذارند، وضعیت مسلمانان فلسطینی، لبنانی و سوری و سایر ملل مسلمان بهتر از این نخواهد شد. 

* هادی بیگی‌نژاد نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تحریم کالاهای صهیونیستی یک اقدام ضروری است که باید انجام شود، اما قطع شریان اقتصادی این رژیم ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید با جدیت دنبال شود.

* همایون سامه یح نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از واکنش مجامع بین‌المللی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه گفت: سازمان‌های بین المللی و سازمان ملل و کشورهای مختلف دنیا نسبت به حملات و تهاجم رژیم صهیونیستی سکوت کرده و فقط به صدور بیانیه و یا محکوم کردن آن هم در اظهارنظرهایشان بسنده کرده و اقدام عملی انجام نمی‌دهند.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *