حمله به ضاحیه بیروت؛ خیز رژیم صهیونیستی برای راه انداختن جنگ جهانی

حمله به ضاحیه بیروت؛ خیز رژیم صهیونیستی برای راه انداختن جنگ جهانی
خلاصه اخبار

رژیم صهیونیستی یک بار دیگر برای راه انداختن جنگی فراگیر خیز برداشته است. نتیجه نهایی حمله گسترده دیروز این رژیم به ضاحیه هر چه باشد، دشمن نظیر کاری که از یک سال پیش در غزه شروع کرده است، صرفا به‌دنبال ادامه تجاوزات و به اوج رساندن جنایات خود در لبنان است.

العالم – لبنان

به گزارش رای الیوم، حوادث و درگیری‌های جاری از دو هفته پیش تا الان، و جنایتی که دیروز (جمعه) رژیم صهیونیستی مرتکب شد برای بستن پرونده هر‌گونه توافق مستقیم یا غیر مستقیم کافی است. بنابراین لبنان و منطقه وارد مرحله جدیدی از رویارویی شده‌اند که چهره منطقه را عوض خواهد کرد.

مواضع امریکا که همواره جنایات پیشین رژیم اشغالگر را تایید کرده و هیچ نوع فشاری حتی در حد حرف، برای توقف این رژیم بر آن وارد نکرده است، باعث تقویت رویکرد‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی شده است. حتی سازمان جاسوسی این کشور همکاری تنگاتنگی با این رژیم دارد.
رژیم اشغالگر با حملات گسترده به یک منطقه مسکونی در ضاحیه بیروت، اعلام کرد که به‌دنبال ترور سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله است. همزمان با این حمله، گمانه‌زنی‌هایی مطرح‌شده مبنی بر این که این رژیم قصد حمله زمینی به جنوب یا بقاع یا پیاده کردن چترباز در چندین نقطه را دارد.
رسانه‌های عبری اذعان کرده‌اند که برنامه‌ریزی برای حمله به ضاحیه جنوبی بیروت از مدت‌ها پیش در جریان بوده و قبل از سفر نتانیاهو به نیویورک در کابینه جنگی این رژیم به تصویب رسیده است. به گفته برخی منابع اسرائیلی، یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتسی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم از مقر فرماندهی نیروی هوایی این رژیم در تل آویو بر اجرای عملیات نظارت داشتند.
خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی اذعان کرد که این عملیات می‌تواند چهره خاورمیانه را عوض کند وی گفت که روز‌های سختی پیش‌روی این رژیم است و این رژیم باید خود را برای بسیاری مسائل دیگر از‌جمله از ناحیه ایران، عراق، یمن و سوریه آماده کند. در سطوح داخلی نیز این رژیم از بیم حملات انتقام‌جویانه شدید حزب الله، همه پناهگاه‌ها را به روی صهیونیست‌ها باز کرده است.
بسیاری معتقدند که این جنایت، راه جنگ را بسیار بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت، باز کرده است و از تلاش رژیم اشغالگر برای راه انداختن جنگی تمام‌عیار با لبنان – نظیر آنچه که در غزه مرتکب شده است – پرده بر می‌دارد.
با اینکه پرونده گفتگو‌های سیاسی برای همیشه بسته شد، اما آمریکا هنوز هم تلاش می‌کند با دعوت مکرر به راه‌حل سیاسی، از مسئولیت این جنایت شانه خالی کند. آمریکایی‌ها هنوز به یاد دارند که‌ در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، جو بایدن و دولت او پیوسته مراتب نارضایتی و ناراحتی خود را از اقدامات و رفتار‌های نتانیاهو اعلام می‌کردند. مضافا بر این هیات لبنانی حضار در نشست نیویورک اعلام کرد که اسرائیل اصلا در شرایطی نیست که با آن دم از توافق بزنیم و آمریکا‌ها فشار‌های جدی بر این رژیم وارد نمی‌کند.
کما اینکه این رژیم دولت لبنان را هم تهدید و اعلام کرده بود که فرودگاه و بندر بیروت را زیر نظر دارد و اجازه نمی‌دهد از هیچ کشوری – که منظورش ایران بود – سلاح به حزب الله برسد. دولت آمریکا هم به دولت عراق هشدار داده بود که کاروان‌های کمک عراقی‌ها برای حزب الله از زمین و هوا، مورد حمله اسرائیل قرار خواهند گرفت مگر اینکه، عراق به امریکایی‌ها اجازه بازرسی این کاروان‌ها را قبل از حرکت به سمت بیروت بدهد.
سرکرده‌های جبهه داخلی رژیم اشغالگر در حرکتی دیگر که گویای قصد این رژیم برای توسعه دامنه تجاوزات خود بود، در سراسر این رژیم حالت فوق‌العاده اعلام کرد و از بیم حملات تلافی‌جویانه حزب الله از همه شهرک‌نشینان خواست به پناهگاه بروند و همانجا بمانند. لازم به ذکر است که مقاومت دیشب مناطق صفد، طبریا، کریات شمونه را زیر موشک گرفت.
تا نخستین ساعات صبح امروز، دشمن پیوسته تکرار می‌کرد که “مقر اصلی رهبران حزب الله را هدف قرار داده است” در‌حالی‌که رسانه‌های عبری هم اعلام کرده بودند که “هدف این حملات سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان بوده است”. اما در حالی که سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر از پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره سرنوشت سید حسن نصر الله طفره می‌رفت، رسانه‌های این رژیم به نقل از نتانیاهو درباره نتیجه حمله نوشتند: “صبر کنید”.
در‌حالی‌که نتانیاهو سرگرم نقش بازی کردن در پشت تریبون سازمان ملل بود، کابینه او آماده اجرای فصل دیگری از همان نمایش می‌شد؛ لذا در حرکتی نمایشی خبرنگاران خارجی در قدس را برای تماشای یک سخنرانی ویژه دعوت کرد و نتانیاهو در حضور این خبرنگاران پس از دقایقی گزافه گویی درباره علاقه‌مندی خود به صلح، به سراغ مضمون اصلی رفت و اعلام کرد که برای “برای پایان دادن به جنگ گریزی از تسلیم شدن حماس و آزادی همه گروگان‌ها (اسیران) نیست و اگر چنین اتفاقی نیفتد، به جنگ ادامه خواهیم داد”.
در نشست سازمان ملل، نتانیاهو در‌حالی‌که از شدت خشم ناشی از خروج ده‌ها هیئت از کشور‌های مختلف از سالن سخنرانی به خود می یپیچید و همزمان با بلند شدن صدای سوت و کف زدن حضار علیه وحشیگری رژیم صهیونیستی، گفت که این رژیم برای ایجاد خاورمیانه جدید می‌جنگد. وی پس از تهدید چندین باره ایران و متهم کردن آن به حمایت از حزب الله و حماس گفت که اگر تهران به ما حمله کند ما هم ایران را می‌زنیم و هیچ‌جای ایران از دسترس ما خارج نیست.
در این اثنا کرسی فلسطین، ایران، قطر، کویت، الجزایر و عربستان پیش از آغاز سخنرانی او خالی شدند و بسیاری کرسی‌های دیگر در حین سخنرانی او خالی شدند. رسانه‌های صهیونیست نوشتند “بیش از 10 هیئت نمایندگی کشور‌های مختلف با شروع سخنرانی نتانیاهو، سالن را ترک کردند”. “حتی نماینده عربستان هم بر خلاف سال‌های گذشته سالن را ترک کرد”.
• الاخبار‌

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *