رئیس‌جمهور در سازمان ملل تمام قد از فلسطین حمایت کرد/ دستاوردهای سفر به نیویورک خوب است

رئیس‌جمهور در سازمان ملل تمام قد از فلسطین حمایت کرد/ دستاوردهای سفر به نیویورک خوب است
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل موضوعاتی خوبی برای دفاع از مردم فلسطین انتخاب کرد و تمام قد از به دفاع از آنها پرداخت.

احمد عجم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا ، در مورد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: پزشکیان رئیس‌جمهور، کشور انقلابی است و انتظار می‌رفت که دفاع تمام قد از حقوق مردم فلسطین،لبنان و همه آزادی خواهان جهان داشته باشد که این مهم تحقق یافت.

وی افزود:مجمع عمومی سازمان ملل محلی است که مواضع و دیدگاه‌های کشورها به گوش جهانیان می‌رسد و به نظر من رئیس‌جمهور، موضوعاتی خوبی برای دفاع از مردم فلسطین انتخاب کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با اشاره به سخنان پزشکیان در مورد تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران، گفت: بیان این موضوعات از زبان رئیس‌جمهور، بیان مواضع جمهوری اسلامی است که باید تحریم ها کم اثر شوند و این کم اثر کردن سازو کارهایی دارد که لغو آنها مطلوب ماست البته با این جهت گیری‌های نظام سلطه آنها به دنبال لغو تحریم ها نیستند و اخیرا به تعداد تحریم ها هم اضافه کردند.

عجم اضافه کرد: اینکه بخواهیم از حوزه برجام تحریم‌ها را رفع کنیم هنوز دست یافتنی نیست، اما باید دنبال این باشیم که تحریم‌ها را کم اثر کنیم و مواضع رهبر انقلاب هم همین بوده است. در این راه نیاز به همراهی همه ارکان نظام داریم و باید به سمت و سوی حرکت کنیم تا اثر تحریم‌ها کم رنگ شود.

وی با اشاره به دیدارهای دو جانبه پزشکیان با روسای جمهور دیگر کشورها گفت: با توجه به نقش حمایتی اروپا در موضوع تحریم‌ها و حمایت از آمریکا، این دیدارها می تواند مهم و اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای اروپایی باید متوجه نقش برجسته ایران در تحولات منطقه‌ای باشند اضافه کرد: باید در دیدارهای دو جانبه پزشکیان، کشورهای اروپایی و غرب متوجه وظیفه‌شان شوند و تعهداتی که آنها در قبال برجام داشتند را یادآوری کنیم چون به تعهداتش در موضوع برجام عمل نکردند.

دفاع از حقوق مردم فلسطین باور اعتقادی و سیاسی جمهوری اسلامی است

عجم در مورد مواضع رئیس‌جمهور در مورد فلسطین گفت: دفاع از حقوق مردم فلسطین باور اعتقادی و سیاسی جمهوری اسلامی است. همچنین جمهوری اسلامی با طرح دو دولتی در سرزمین‌های اشغالی مخالف است و رژیم صهیونیستی را رژیمی غاصب می‌داند که با حمایت نظام سلطه حقوق مردم فلسطین را غصب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد جمهوری اسلامی و ابتکار رهبر انقلاب این است که در یک شرایط آزاد در فلسطین، انتخابات برگزار شود تا آنها برای سرزمین و سرنوشت خود تعیین تکلیف کنند و سازمان ملل هم باید بستر تحقق این مشارکت را فراهم کند و اگر این اتفاق بیفتد رژیم صهیونیستی جایگاهی در این منطقه نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مهم ارزیابی کردن سفر رئیس‌جمهور به نیویورک گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل همه روسای جهان جمع می‌شوند و فرصتی برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی است، البته باید منتظر جزئیات دستاوردهای این سفر از زبان رئیس‌جمهور باشیم. در مجموع، این سفر در حوزه تبیین مواضع کشورمان می‌تواند منافعی خوبی به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور شب گذشته در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می شوند اظهار داشت: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم ها است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند اگر چه زخم های ناشی از تحریم ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *