حسینی: با قوت هرچه بیشتر پشتیبانی از مبارزات ملت فلسطین را ادامه خواهیم داد

حسینی: با قوت هرچه بیشتر پشتیبانی از مبارزات ملت فلسطین را ادامه خواهیم داد
خلاصه اخبار

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن تاکید بر وظیفه ذاتی جمهوری اسلامی برای مقابله با غاصبین سرزمین فلسطین حق کشورمان در انتقام سخت از جنایات رژیم منحوس و حامیان آن، به همه ملتهای آزاد جهان اطمینان می‌دهیم که پشتیبانی از مبارزات ملت فلسطین را با قوت هرچه بیشتر ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، سید اسماعیل حسینی نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه 4 مهر 1403 صحن مجلس در نطق اضطراری خود با اشاره به حادثه انفجار معدن طبس عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر حوادث مرتبط با کار در معادن ایران سبب کشته شدن تعداد زیادی از معدنچیان شده است که دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که استخراج معادن به روش سنتی، عدم استفاده از فناوری‌های نوین در استخراج از معادن، عدم تناسب تعداد بازرسان با تعداد کارگران و همچنین عدم تامین تجهیزات مورد نیاز بازرسان و نیز اقتصاد سرمایه‌داری نام متوازن و غیرعادلانه در بخش معدن از جمله این دلایل است؛ مسئولان مربوطه باید در رفع این عوامل جدی‌تر عمل کنند و مجلس نیز به وظایف نظارتی خود عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به شعار دولت چهاردهم اظهار کرد: دولت با شعار وفاق ملی نباید اسیر حاشیه‌ها شود و باید پایش شاخص‌های وفاق مورد وثوق را در اجزا و بخش‌های مختلف به جدیت دنبال کند. در زمینه انتصابات نیز ضمن تشکر از برخی انتصابات منطقی و قابل دفاع، نگاه به آینده و میدان دادن به جوانان توانمند و نخبگان باید حتماً مورد توجه جدی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس با گرامی داشتن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: ما اگرچه آغازگر جنگ نبودیم اما آنگاه که مورد حمله دشمن قرار گرفتیم فرزندان ایران از هر قوم و دین و مذهب مردانه ایستادیم و دشمن را عقب راندیم و از اعتقادات خود دست نکشیدیم؛ امروز هم همان ملت هستیم، جنگ طلب نیستیم اما سلحشوری و غیرتی کم نظیر داریم و دستمان نیز بسیار پرتر و تبار نظامی‌مان به مراتب قوی‌تر از دوران جنگ است و این را دشمن به ویژه رژیم منحوس صهیونیستی می‌داند. 

حسینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی این روزها تمام قواعد بین‌المللی را به سخره گرفته است افزود: امروز بدیهی‌ترین حقوق انسانی توسط باند جنایتکار صهیونیستی نادیده گرفته می‌شود و فرایندی بسیار خطرناک در منطقه در پیش گرفته شده است و مدعیان حقوق بشر آزادی و عدالت نیز در برابر این روند خائنانه با وقاحت تمام حمایت‌های خود را از اقدامات آنها اعلام می‌کند. 

وی تاکید کرد: موضوع فلسطین به عنوان یکی از کانون‌های اصلی نزاع حق علیه باطل شناخته می‌شود که معجزه آن مقاومت مردم و پایداری گروه‌های مقاومت در باریکه غزه است که بعد از حدود یک سال از نسل کشی همچنان شاهد اجرای عملیات‌هایی علیه دشمن تا بن دندان مسلح هستیم. شرایط منطقه بعد از حوادث اخیر به کلی تغییر کرده و عادی نیست نظام جمهوری اسلامی نیز با اقتدار و پشتیبانی ملت رشید ایران در حال جهاد مقدس با جنایتکاران است و به عنوان مرکز جبهه مقاومت جهانی علیه ظالمان و ستمگران ایستادگی می‌کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به نمایندگی از ملت بزرگ ایران از همه مسئولان نظام در بخش‌های مختلف به ویژه دست‌اندرکاران دولت و سیاست خارجی می‌خواهم که بازتاب دهنده اظهارات پاک و متعالی ملت ایران برای مقابله با دشمن صهیونیست که همه ارزش‌های بشری را زیر پا گذاشتند باشد و با بی‌دقتی در بیان برخی تعابیر غیر دقیق موجب سوء تفاهم در امت اسلامی و سوء استفاده دشمنان نشوند. پیشنهاد می‌کنم بخش ویژه‌ای در وزارت خارجه ایجاد و با انتصاب افراد شاخص موضوع فلسطین به صورت ویژه دنبال شود. همچنین پیشنهاد می‌کنم که موضوع پیمان دفاعی بین کشورهای اسلامی و کشورهای مورد ظلم استکبار جهانی در دستور کار قرار بگیرد. 

حسینی با تاکید بر اینکه موضوع تحریم اقتصادی که رهبری فرمودند باید با جدیت بیشتری توسط دولت دنبال شود، گفت: ضمن تاکید بر وظیفه ذاتی جمهوری اسلامی برای مقابله با غاصبین سرزمین فلسطین حق کشورمان در انتقام سخت از جنایات رژیم منحوس و حامیان آن، به همه ملتهای آزاد جهان اطمینان می‌دهیم که پشتیبانی از مبارزات ملت فلسطین با قوت هرچه بیشتر ادامه خواهیم داد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *