خلاصه اخبار مجلس، ۴مهر؛ مخالفت با استعفای حسین‌زاده

خلاصه اخبار مجلس، ۴مهر؛ مخالفت با استعفای حسین‌زاده
خلاصه اخبار

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (چهارشنبه) چهارم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی استعفای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

خلاصه اخبار مجلس، 4مهر؛ مخالفت با استعفای حسین‌زاده

در ابتدای این جلسه، عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم که به سمت معاون رئیس جمهور در امور توسعه مناطق محروم کشور، روستاها و امور عشایری منصوب شده است، در تقاضای استعفای خود از نمایندگی مجلس گفت: عده ای از استعفای من خوشحال و عده‌ای ناراحت شده‌اند. اما واقعیت امر این است که هویت سیاسی خود را از شهرستانی چند فرهنگی بدست آورده‌ام. دغدغه اصلی من همواره جلب حقوق شهروندی بوده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه شان مردم ایران بسیار بالاتر از این است که به آنان کمک‌های معیشتی دهیم، عنوان کرد: تمامی اقوام ایرانی طبق نظریه دولت- ملت مدرن باید ایران را از خود بدانند و نگذاریم هیچکس در این سرزمین احساس غریبی کند. من هم مانند آقای مالک شریعتی مخالف سهم خواهی های قومی و مذهبی هستم. ملاک انتخاب افراد باید شایستگی‌ها باشد.

در ادامه پنج نماینده مجلس شورای اسلامی از جلمه مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود، مصطفی پور دهقان نماینده مردم اردکان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس و هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مخالفت با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده  از نمایندگی مجلس به دلیل انتصاب به سمت معاون توسعه روستایی رئیس جمهور اظهار نظر کردند که گزارش کامل آن را می توانید در این لینک بخوانید.

بعد از توضیحات حسین‌زاده درباره دلیل استعفایش از نمایندگی مجلس و صحبت‌های مخالفان استعفا، در نهایت نمایندگان مجلس با 107 رای موافق، 129 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر با استعفای حسین‌زاده مخالفت کردند.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *