رفع تهدیدات زیستگاه‌ یوزپلنگ آسیایی از اولویت‌هاست

رفع تهدیدات زیستگاه‌ یوزپلنگ آسیایی از اولویت‌هاست
خلاصه اخبار

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به رویکرد این سازمان در حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: ابتدا باید تهدیدها و مشکلات زیستگاه‌ها را رفع کنیم و به موازات آن پروژه تکثیر در اسارت را دردستور کار داریم اما اولویت رفع موانع حضور یوز در زیستگاه‌هاست.

شینا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا درباره برنامه سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از یوزهای در اسارت و یوزهای باقیمانده زیستگاه‌ها اظهار کرد: برنامه‌های مصوبی در این زمینه داریم که باید دنبال کنیم. اولویت اول ما زیستگاه‌ها هستند. ابتدا باید تهدیدها و مشکلات زیستگاه‌ها را رفع کنیم و به موازات آن پروژه تکثیر در اسارت را دنبال می‌کنیم اما اولویت رفع موانع حضور یوز در زیستگاه‌هاست. این مشکلات در تعامل با دستگاه‌هایی مثل وزارت راه و شهرسازی و سایر وزارتخانه‌های صاحب پروژه در این مناطق رفع خواهد شد.

او درباره استفاده از ظرفیت جوامع محلی و سمن‌های برای جلوگیری از انقراض یوزپلنگ گفت: یکی از رویکردهای ما در دولت چهاردهم و در حوزه محیط زیست جلب مشارکت حداکثری جوامع مدنی و نهادهای مردمی را داشته باشیم. اولین نشست من با تشکل‌های مردم نهاد نیز برگزار شد.

انصاری در پایان درباره برنامه‌های سازمان محیط زیست برای همکاری با سایر کشورهای حاشیه دریای خزر برای کاهش آلودگی و سطح آب این پهنه آبی اظهارکرد: در این حوزه هم برنامه وجود دارد. هم در سواحل شمالی و هم در سواحل جنوبی با آلودگی آب‌ها مواجه هستیم. این مساله را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *