پزشکیان: بمباران زنان و کودکان در غزه و لبنان شرم‌آور است

پزشکیان: بمباران زنان و کودکان در غزه و لبنان شرم‌آور است
خلاصه اخبار

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر ما پیروان واقعی ادیان الهی هستیم، نباید نسبت به رنج و ظلمی که کره خاکی ما را فرا گرفته بی‌تفاوت باشیم، گفت: ما در شرایطی در سازمان ملل با شعار‌های صلح، توسعه، عدالت و پیشرفت دور هم جمع شده‌ایم که این روز‌ها هزاران زن و کودک در غزه و لبنان بمباران می‌شوند و این واقعا شرم‌آور است.

– مسعود پزشکیان در نخستین برنامه روز دوم سفر به نیویورک، در دیدار جمعی از رهبران ادیان الهی، حرکت در مسیر حق و عدالت، مقابله با ظلم، پرهیز از هوای نفس و رفتار با مردم بر اساس کتاب خدا را از وجوه مشترک همه ادیان الهی برشمرد و گفت: در دنیای امروز ما، همه دعوا‌ها ناشی از منیت، خودمحوری و هوای نفس است، موضوعی که در تمام کتب آسمانی و ادیان الهی، انسان از آن نهی شده است.

رئیس جمهور در ادامه حق‌خواهی و حق‌طلبی را صفات بارزه پیروان همه ادیان عنوان کرد و افزود: اگر همه ما به دنبال حق باشیم، می‌توانیم بر سر ادعاده حقوق جنسیت‌ها، قومیت‌ها و همه انسان‌ها تفاهم کنیم و اختلافی باقی نخواهد ماند.

پزشکیان در ادامه ایمان به تمام پیامبران الهی را از صفات برجسته پیروان دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، خداوند متعال از همه پیامبران خود میثاق گرفته است تا راستگویان را از صداقتشان در ایمان و عمل صالح بازخواست کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دنیای امروز که به راحتی دروغ گفته می‌شود و مدعیان حقوق بشر با بی‌شرمی از شقی‌ترین و پلیدترین انسان‌ها که زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، حمایت می‌کنند، اگر ما واقعا به دنبال حق و عدالت باشیم، نباید شناعت یک عده ما را از این مسیر باز دارد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه اگر ما بر اساس آموزه‌های دینی و الهی به دنبال حق و عدالت باشیم، هیچ دعوا و اختلافی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: هیچ پیامبری مبعوث نشده که بگوید بر اساس حق عمل نکنید، دروغ بگویید و یا ستم به مظلوم را تحمل کنید و اگر ما پیروان واقعی ادیان الهی هستیم، نباید نسبت به رنج و ظلم و زور و ستمی که کره خاکی ما را فرا گرفته بی‌تفاوت باشیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما در شرایطی در سازمان ملل متحد با شعار‌های صلح، توسعه، عدالت و پیشرفت دور هم جمع شده‌ایم که این روز‌ها هزاران زن و کودک در غزه و لبنان بمباران می‌شوند و این واقعا شرم‌آور است.

پزشکیان با بیان اینکه رجوع به فطرت الهی و انسانی گمشده دنیای امروز است، افزود: امام حسین علیه السلام در کربلا و ساعاتی قبل از شهادت فرمودند که اگر دین ندارید آزاده و آزاد مرد باشید؛ کشتن زن و کودک بی‌گناه از انسانیت و مردانگی به دور است.

رئیس جمهور متهم کردن ایران به تروریسم را یک دروغ و تهمت بزرگ از سوی مدعیان حقوق بشر و حامیان واقعی تروریسم دانست و اظهار کرد: ما به هیچ کشوری تعدی نکرده‌ایم و به خاک هیچ کشوری چشم طمع نداریم بلکه به دنبال صلح و امنیت برای همه مردم دنیا هستیم.

پزشکیان در پایان ابراز امیدواری کرد حضور ارزشمند رهبران ادیان الهی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل در رساندن پیام انسانیت، حق و عدالت موثر واقع شود.

پیش از سخنان رئیس جمهور برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.

منبع: میزان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *