رکوردشکنی تاریخی صندوق های طلا در سایه صعود قیمت اونس

رکوردشکنی تاریخی صندوق های طلا در سایه صعود قیمت اونس
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: امروز ورود پول حقیقی به بازار سهام و حق تقدم افزایش یافت و صندوق‌های طلا رکورد تازه‌ای را ثبت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سبزپوشی شاخص کل بورس در روزجاری همچنان ادامه یافت تا جایی که شاخص کل بورس تهران امروز 1.71 درصد رشد کرد و شاخص کل در محدوده دو میلیون و 152 هزار واحدی قرار گرفت.

وعده‌های وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس سهام‌داران را امیدوار کرده است. وعده‌ها از تلاش برای حذف قیمت‌گذاری دستوری، عدم اتخاذ تصمیمات ناگهانی و تلاش برای کاهش ریسک‌های سیستماتیک و پیگیری منافع سهامداران در بودجه از مواردی بود که توسط مقامات اقتصادی وعده داده شد.

از طرفی انتقادهایی هم به نرخ سود بدون ریسک توسط مقامات اقتصادی مطرح شد که خواسته سهامدارن بود. در چنین شرایطی نرخ دلار نیما با افزایش وارد کانال 46 هزار تومانی شد و اختلاف آن با دلار آزاد نسبت به ابتدای سال جاری کاهش یافت. افزایش نرخ دلار نیما درآمد شرکت‌های صادراتی را افزایش می‌دهد، به همین خاطر اثر مثبت بر چشم‌انداز شرکت‌های صادراتی دارد. افزایش قابل توجه قیمت کامودیتی‌ها سیگنال مثبت بازارهای جهانی به بازار سهام تلقی می‌شود.

در چند روز گذشته خبرها و شایعاتی درباره بررسی دوباره اف‌ای‌تی‌اف منتشر شده است که همزمانی این خبر با سفر مسعود پزشکیان به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل خوش‌بینی را نسبت به هر دو مسیله افزایش داده و سبب ساز سبزپوشی شاخص گروه حمل و نقل، خودروسازی و بانکی شده است. گروه‌های فوق در صورت گشایش‌های بین‌المللی منفعت بیشتری را کسب خواهند کرد.

خبر مرتبط
اقبال حقیقی‌ها بورس تهران، نقشه معاملات سهامی را سبزپوش کرد!+ اینفوگرافیک
اقبال حقیقی‌ها بورس تهران، نقشه معاملات سهامی را سبزپوش کرد!+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: بورس تهران در انتهای معاملات سهامی امروز شاهد سهم 89 درصدی رنگ سبز در نقشه معاملات بود. روند مثبت جریان پول حقیقی در این روز‌ها موجب صعود شاخص‌های سهامی شده است.

دیاکو حسینی معاون بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده تعطیلی ‌پنج‌شنبه‌ها سالانه 5 تا 8 میلیارد دلار خسارت به اقتصاد ایران وارد خواهد کرد.

با توجه به اهمیت رشد اقتصادی و منابع ارزی خارجی برای کنترل دلار، تعطیلی شنبه‌ها می‌تواند فضای انتظاری فعالان اقتصادی را بهبود بخشد و به نفع شرکت‌های صادراتی باشد زیرا زمان موثر برای ارتباط با فضای اقتصادی بین‌المللی را در مقایسه با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها افزایش میدهد.

تمامی موارد اعلام شده همزمان با رشد دلار تهران در روز جاری باعث سبزپوشی شاخص کل بورس تهران شد.

ارزش معاملات

در روز جاری ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت منفی شد و در نقطه مقابل ورود پول حقیقی به طور همزمان به صندوق‌ها طلا و بازار سهام حق تقدم افزایش یافت. امروز ارزش معاملات صندوق‌های طلا یک هزار و 625 میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به آن‌ها 473 میلیارد تومان بود.

بررسی اکوایران نشان می‌دهد که ورود پول حقیقی و ارزش معاملات صندوق‌های طلا رکورد تازه‌ای را در روز جاری از ابتدای معاملات خود کسب کرده است. این واکنش معامله‌گران ناشی از رشد قابل توجه اونس جهانی و رکوردزنی آنست که البته رشد دلار در روز جاری هم در این رکوردزنی بی‌تاثیر نبوده است.

ارزش معاملات2

در روز دوشنبه ارزش معاملات خرد بازار سهام و حق تقدم هم رشد مطلوبی را ثبت کرد و همزمان ورود پول حقیقی نیز رشد کرد که ناشی از بهبود انتظارات از بازار سرمایه است و در صورتی که دولت انتظارات مثبت شکل گرفته در بازار سهام را حفظ کند با‌توجه به عقب‌ماندگی بورس از سایر بازارها، پیش‌بینی می‌شود که بازار سرمایه وضعیت بهتری را نسبت به بازار ارز تجربه کند.

حباب سکه امامی رشد کرد

حباب بالای درهم کار دست دلار داد و در نهایت امروز دلار با اهرم درهم رشد کرد. برخی تصور می‌کنند که افزایش حباب درهم و تنش‌های ژئوپولتیک در منطقه دلیل رشد دلار است ولی در نقطه مقابل برخی هم هشدار می‌دهند که با توجه به اخبار مثبت در فضای سیاست خارجی، امکان رکب‌ خوردن خریداران هم وجود دارد.

مسعود پزشکیان در نیویورک با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و چارلز میشل رییس شورای اروپا دیدار کرده است‌.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم دیدار خود با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشور را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل مهم خواند.

خبر مرتبط
آمادگی 9 شرکت برای عرضه اولیه در بورس تهران
آمادگی 9 شرکت برای عرضه اولیه در بورس تهران

اقتصادنیوز: معاون پذیرش و ناشران بورس تهران از آمادگی 9 شرکت برای عرضه اولیه در بورس تهران خبر داد.

اطمه مهاجرانی سخنگوی دولت امروز در نشست خبری گفت که موضوع اف‌ای‌تی‌اف با هماهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام و و در چهارچوب منافع ملی در حال بررسی است و اقدام خواهد شد.

دو معاهده پالرمو‌ و سی‌اف‌تی از اف‌ای‌تی‌اف بافی مانده که باید به آن بپیوندیم.

در حالی که انتظار می‌رفت بازار ارز با این اخبار اصلاح شود ولی دلار تهران وارد کانال 60 هزار تومانی شد. بررسی تکنیکی نمودار دلار تهران نشان‌دهنده تشکیل الگوی کنج در نمودار دلار است و محدوده فعلی دلار تهران هم تراز با سقف کنج تشکیل شده در نمودار آن است. حباب درهم هم با کمی کاهش امروز در محدوده 573 تومان قرار گرفته است. افزایش قیمت دلار باعث رشد حباب اقلام سکه در روز جاری شد، حباب سکه امامی در محدوده 18.6 درصدی قرار دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *