صلح و سازش در ۴ سال اخیر رشد خوبی داشته است

صلح و سازش در ۴ سال اخیر رشد خوبی داشته است
خلاصه اخبار

نشست خبری مشترک سخنگوی قوه قضاییه و رییس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در نشست امروز اصغر جهانگیر که به صورت مشترک با حجت الاسلام هادی صادقی رییس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه پیرامون برپایی دادگاه صلح نهادینه سازی فرهنگ سازش” برگزار شده است، به سوالات خبرنگاران پاسخ داده خواهد شد.

اصغر جهانگیر در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: این هفته نشانگر عرصه های شهادت طلبی توسط رزمندگان غیوری است که با دستان خالی در برابر استکبار جهانی ایستادند و نشان دادند که خون بر شمشیر پیروز است.

وی افزود: جوانان غیور ایران در 8 سال دفاع مقدس علی رغم‌ تلاش مذبوحانه دشمن برای دسترسی به خاک عزیزمان، اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان به دست دشمن بیفتد و باقی بماند.

جهانگیر گفت: اگر چه جنگ ما در ظاهر با دشمن تمام شده اما مبارزه برای آزادی و ارزش‌های نظام ادامه دارد و برای حفظ این ارزش‌ها تلاش می‌کنیم.

وی تجاوز صهیونیست‌ها به کشور لبنان را محکوم کرد.

جهانگیر ضمت تسلیت حادثه معدن طبس گفت: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه ریاست قوه قضاییه دستورات مهمی را صادر کردند و به دادگستری استان و دادستانی کل و سازمان بازرسی دستور پیگیری موضوع را دادند تا اگر قصور و تقصیری باشد، اقدامات قانونی به عمل آید.

جهانگیر گفت: جلسه امروز به صورت مشترک با ریاست شورای حل اختلاف تشکیل شده است. می دانید بحث صلح و سازش و میانجی گری در دعاوی تاکیدات موکد اخلاقی و دینی و اخلاقی ماست و هرجا که از این امکانات استفاده کردیم‌ مسیر کاهش پرونده‌ها و برکات آن به ما سرازیر شده است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: بعد از تصویب قانون جدید شورای حل اختلاف که تشکیل دادگاه صلح در آن دیده شده بود، فرصت را مغتنم دانستیم و از رییس مرکز شورای حل اختلاف درخواست کردیم که در خدمت ایشان نشست مشترک داشته باشیم تا موضوع دادگاه‌های صلح را تبیین کنند.‌

جهانگیر گفت: در 4 سال اخیر صلح و سازش رشد خوبی داشته است و امروز به 43 درصد رسیده است و قبلا 29 درصد بود.

وی ادامه داد: در 4 سال اخیر 5 هزار نفر از پرسنل شورای حل اختلاف کاهش یافته است و قبلا 32 هزار نفر بود و الان به 27 هزار نفر رسیده است.

جهانگیر ادامه داد: شاخص رضایتمندی از شورای حل اختلاف به 69 درصد رسیده است.

وی گفت: اینکه به عشق امام رضا(ع) و امام حسین(ع) مردم ببخشند و از حق خود گذشت کنند، یک فرهنگی است که نهادینه شده است.‌

وی گفت: جذب داور و میانجی گر از طریق آزمون در شوراهای حل اختلاف اتفاق اتفاده است و 2400 پروانه داوری و 1800 پروانه میانجی گری توسط شوراهای حل اختلاف صادر شده است‌.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *