قالیباف: ما همیشه حامی دولت و ملت لبنان هستیم

قالیباف: ما همیشه حامی دولت و ملت لبنان هستیم
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در ترور و کشتار جمعی مردم لبنان را شدیداً محکوم می‌کند، ما مثل همیشه، حامی دولت و ملت لبنان هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه‌شنبه – سوم مهرماه – صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ترور و کشتار جمعی مردم لبنان را در حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی و بمباران مردم بی دفاع به شدت محکوم می‌کند، تصریح کرد: همچنین مراتب همدردی خود را با قربانیان این حادثه تروریستی اعلام می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچون گذشته حامی دولت و ملت سربلند لبنان هستیم افزود: رژیم خبیث صهیونیستی ثابت کرده است که بی‌آبروترین جنایت کار تاریخ انسانیت است. آنها بی پروا کودکان را به قتل می‌رسانند، نسل کشی می‌کنند و با عملیات‌های تروریستی کور بی گناهان را به کام مرگ می کشانند و به این اقدامات افتخار می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام این مسائل در حالی رخ می‌دهد که این جنایتکاران در کنگره آمریکا مقابل چشم جهان، ایستاده تشویق می‌شوند تا تمام ارزش‌های انسانی به سخره گرفته شود. آمریکا و ایادی اروپا تنها زمانی به قوانین بین المللی تاکید دارند، که برای آنها و متحدان آنها نفعی داشته باشد. اما در نهایت هیات حاکمه آمریکا حاضر است بشریت را برای منافع مجتمع نظامی، صنعتی و صهیونیسم بین المللی قربانی کند.

قالیباف با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رفتنی است چرا که ظلم پایدار نمی ماند، تصریح کرد: پس از آن مردم جهان عاملان و عامران این جنایت را محاکمه خواهند کرد.

وی افزود: حادثه معدن طبس عمیقا قلب ما و ملت شریف ایران را به درد آورده است. هیچ کارفرما و یا مسئولی حق ندارد هر سطحی از حوادث دردآور این‌چنینی را اقتضای کار و یا غیرقابل اجتناب بداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون صنایع مجلس و آقای نیکزاد به عنوان نماینده ویژه اینجانب به همراه نماینده طبس در میدان در روند تصمیم گیری‌ها و فرایند امدادرسانی نظارت کرده و گزارش دقیق از علل وقوع حادثه تهیه خواهند کرد؛ در این زمینه بدون کوچکترین مماشات به نمایندگان ملت و مردم شریف ایران گزارش خواهیم داد.

وی تاکید کرد: آیین نامه ایمنی در معادن مصوب سال 1391 زینتی و صوری نیست و باید کامل و با دقت رعایت شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *