آخرین وضعیت امدادرسانی در حادثه معدن زغال سنگ طبس از زبان وزیر کشور

آخرین وضعیت امدادرسانی در حادثه معدن زغال سنگ طبس از زبان وزیر کشور
خلاصه اخبار

وزیر کشور آخرین وضعیت امدادرسانی در حادثه معدن زغال سنگ طبس را تشریح کرد و گفت: تا این لحظه حادثه ۳۲ فوتی داشته و در حال حاضر، ۱۷ نفر در این کارگاه محبوس هستند.

– اسکندر مومنی که درپی دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به حادثه رخ داده در معدن زغال‌سنگ طبس به این شهر سفر کرده است، پس از بازدید از این معدن ضمن تسلیت برای فوت شماری از کارگران در جریان این حادثه درباره آخرین اقدامات انجام شده، اظهارکرد: با ورود به یکی از مسیر‌هایی که دسترسی به آن ایجاد شده مشخص شد که متاسفانه 32 نفر جان خود را از دست داده‌اند که عملیات تخلیه آن انجام شد. همچنین در این مسیر 7 نفر مصدوم شده بودند که نجات پیدا کردند.

وی افزود: در مسیر بعدی نیز دو نفر که از قبل در کارگاه اصلی بودند متاسفانه فوت شدند و در حال حاضر، 17 نفر در این کارگاه محبوس هستند که تلاش برای نجات و خارج کردن آنان در حال انجام است.

وزیر کشور با بیان اینکه تیم‌های فنی و تخصصی در هزار متری دهانه ورودی تونل مسیر هستند، گفت: فقط 400 متر مانده تا به کارگاه برسند. در این بخش چهار اکیپ تخصصی متخصص مشغول به عملیات هستند.

مومنی ادامه داد: به تیم‌های امدادی و تخصصی گفته شده تا تجهیزات مورد نیاز خود را اعلام کنند تا تامین شود.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع اصلی تخلیه گاز و رسیدن به کارگاه اصلی است، گفت: پیش بینی می‌شود تا تیم‌های متخصص، طی ساعات آینده به کارگاه اصلی برسند که البته با توجه به شرایط موجود. پیش‌بینی تیم‌های جایگزین انجام شده تا در صورت خستگی، جابه‌جایی انجام شود.

وزیر کشور در ادامه این ماموریت به همراه وزرای صمت، کار و استاندار خراسان جنوبی و روسای سازمان مدیریت بحران کشور و جمعیت هلال احمر در جلسه ستاد مدیریت بحران حادثه معدن زغال‌سنگ طبس که در محل فرمانداری طبس برگزار شد، شرکت کرد.

منبع: میزان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *