شهادت حدود ۱۰۰۰ تن و بازداشت ۱۰۰ تن دیگر از اعضای کادر درمان از ابتدای جنگ علیه غزه

شهادت حدود ۱۰۰۰ تن و بازداشت ۱۰۰ تن دیگر از اعضای کادر درمان از ابتدای جنگ علیه غزه
خلاصه اخبار

وزیر بهداشت فلسطین از شهادت نزدیک به هزار تن و همچنین بازداشت صد تن دیگر از اعضای کادر درمان از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، ماجد ابو رمضان، وزیر بهداشت لبنان با صدور بیانیه‌ای تداوم حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به کارکنان وزارت بهداشت از جمله شهادت پنج تن از آنها در جریان بمباران انبارهای این وزارتخانه در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه توسط این رژیم را محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، وی در ادامه افزود، بیش از 990 تن از کادر درمان از آغاز تجاوزات علیه نوار غزه از جمله پزشکان، متخصصان، پرستاران، کارکنان مشاغل حمایتی پزشکی، کارمندان بخش اداری و امدادگران به شهادت رسیدند.

ابو رمضان همچنین تصریح کرد، طی این مدت، نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از 300 تن دیگر از کادر درمان را بازداشت کردند، بیمارستان‌های زیادی را ویران و آنها را از چرخه خدمت‌رسانی خارج کرده و فعالیت 130 خودروی آمبولانس را درجریان بمباران‌های خود متوقف کردند و همچنین در کرانه باختری نیز صدها اقدام خصمانه علیه سیستم بهداشت و درمان مرتکب شده‌اند.

وی ضمن محکوم کردن تداوم هدف قرار دادن کارکنان بخش بهداشت و درمان، تصریح کرد حمله عامدانه اخیر به سلسله جنایت‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه کادر درمان در تخصص‌های مختلف و همچنین مراکز درمانی و خودروهای آمبولانس اضافه شده است.

وزیر بهداشت فلسطین همچنین تاکید کرد، اشغالگران تمامی قوانین بین‌المللی و بشردوستانه درخصوص ممنوعیت حمله به تمامی کارکنان حوزه بهداشت و درمان را زیر پا می‌گذارد.

وی از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی در زمینه بشردوستانه و بهداشت و درمان خواست مقامات رژیم صهیونستی را برای توقف فوری حملات خود، گشایش گذرگاه‌ها برای ورود انواع کمک‌های درمانی و اجازه خروج صدها تن از بیماران و مجروحان در شرایط سلامتی وخیم به‌منظور معالجه و درمان تحت فشار قرار دهند.

از آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ارتش رژیم صهیونیستی عامدانه بیمارستان‌های غزه و مراکز درمانی را در غزه هدف قرار داده و بسیاری از آنها را از چرخه خدمات‌رسانی خارج کرده است و این امر باعث به خطر انداختن جان پزشکان، کارکنان بخش بهداشت و درمان، بیماران و مجروحان شده است.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از 132 هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از 10 هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن 2 قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *