تاکید معاون رئیس جمهور بر ضرورت یادگیری از مهارت‌های رهبری زنان نسل تحریم ایرانی

تاکید معاون رئیس جمهور بر ضرورت یادگیری از مهارت‌های رهبری زنان نسل تحریم ایرانی
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر ضرورت یادگیری از مهارت‌ های رهبری زنان نسل تحریم ایرانی تأکید کرد و گفت: امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند افرادی هستیم که نه تنها سیاستگذار، بلکه الهام‌بخش و هدایت‌گر باشند.

به گزارش ایرنا از معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، زهرا بهروزآذر در نشست وزرای زنان کشورهای بریکس‌ طی سخنان با عنوان «زنان، حکمرانی و رهبری»، بر تفاوت‌ها، اشتراکات و نقش شایستگی مربی‌گری در رهبری مدرن تاکید کرد.

وی با اشاره بر نقش رهبری زنان در حکمرانی جوامع گفت: از کشور زنان با اراده، قاطع و قوی، از ایران می‌آیم؛ کشور من سال‌های متمادی با انواع چالش‌ها و سال‌های اخیر با تحریم‌های فزاینده و همه‌گیری کوید19 دست و پنجه نرم‌ کرده است.

بهروزآذر افزود : این‌ زنان قدرتمند، که به خود «زنان نسل تحریم» می‌گویند، زنانی هستند که دورانی از زندگی و بالندگی‌شان در دوران تحریم‌ سپری شد،‌ اما آنها هرگز تسلیم‌ نشدند و تحریم‌ها را با اراده و توانمندی خویش تحت تاثیر قرار دادند.

وی با اشاره به شایستگی مربی‌گری که از شایستگی‌های رهبری است و این زنان آن را سینه به سینه از خانواده‌های خود با فرهنگی ایرانی و اسلامی آموخته‌اند، اظهار داشت: امروز ما زنان باید شایستگی‌های مربی‌گری را در خود برای رهبری در هر سه سطح خانواده، اجتماع و کشور تقویت کنیم.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مربی‌گری می‌تواند به والدین که رهبر خانواده هستند کمک کند تا به جای اعمال فشار یا دستور دادن، به اعضای خانواده گوش فرا دهند، از طریق پرسش‌های مؤثر به آنها کمک کند تا راه‌حل‌های خود را پیدا کنند و مسئولیت‌ پذیر باشند.

بهروز آذر ادامه داد: این روش باعث می‌شود فرزندان و سایر اعضای خانواده احساس ارزشمندی کنند و به رشد شخصی و خانوادگی بیشتری دست یابند.

به گفته وی، امروز بیش از هر زمان دیگری، نیازمند افرادی هستیم که نه تنها سیاستگذار، بلکه الهام‌بخش و هدایت‌گر باشند. کسانی که توانایی‌ آنها در شنیدن صدای بی‌صدایان و درک و پرورش استعدادهای دیگران نهفته است. این همان قدرت مربی‌گری است؛ قدرتی که از دل شنیدن، اعتماد کردن و ایجاد فضای رشد برای همه برخاسته است.

بر اساس این گزارش، گروه بریکس در سال 2006 با حضور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تاسیس شد و 6 کشور دیگر از جمله، ایران، عربستان سعودی، اتیوپی، مصر، آرژانتین و امارات متحده عربی از ماه ژانویه 2024 به صورت رسمی به آن ملحق شدند.

نشست وزرای زنان کشورهای عضو بریکس 30 شهریور 1403 در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار و سخنرانی از پیش ضبط‌شده بهروزآذر در آن منتشر شد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *