اتوبوس برقی زامیاد در نمایشگاه مشهد معرفی شد

اتوبوس برقی زامیاد در نمایشگاه مشهد معرفی شد
خلاصه اخبار

شرکت زامیاد در ۲۴ امین نمایشگاه خودرو مشهد شرکت کرده و جدید ترین محصول خود، یعنی اتوبوس برقی مونتاژی خود را به نمایش گذاشته است.

شرکت زامیاد در 24 امین نمایشگاه خودرو مشهد شرکت کرده و جدید ترین محصول خود، یعنی اتوبوس برقی مونتاژی خود را به نمایش گذاشته است.

آلودگی هوا معضلی است که گریبان گیر شهر های بزرگ شده و آسیب های زیادی به ساکنان این شهر ها وارد کرده است. یکی از راه هایی که منجر به کاهش آلودگی هوا می شود استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

شرکت زامیاد به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت سایپا اخیرا از اتوبوسی رونمایی کرده که مجهز به پیشرانه برقی است و به طور مستقیم آلودگی ایجاد نمی کند و به همین دلیل می تواند برای شهره های بزرگ بسیار مورد استفاده قرار گیرد. نام اصلی این اتوبوس برقی فوتون C12 است که شرکت زامیاد قرار است آن را عرضه کند و در حال حاضر آن را در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش گذاشته است. در ادامه نگاهی به مشخصات اتوبوس برقی زامیاد خواهیم داشت.

مشخصات فنی اتوبوس برقی زامیاد

اتوبوس برقی زامیاد مجهز به یک پیشرانه برقی 195 اسب بخار ی با نام DANA TM4 است که نهایتا می تواند تا 3500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ظرفیت باتری های اتوبوس برقی فوتون C12 385 کیلووات بر ساعت بوده و این خودرو با کمک این باتری ها می تواند تا 250 کیلومتر را تنها با یکبار شارژ کامل طی کند و تقریبا 2 ساعت زمان لازم است تا ظرفیت باتری های این خودرو از به 80 درصد برسد. جالب است بدانید که باتری های این اتوبوس ساخت شرکت CATL است که یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید باتری های خودرو های برقی است.

طراحی کلی

اصولا در خودرو های کار و تجاری نباید به دنبال سبک طراحی خاصی بگردیم چرا که طراحی آن ها به گونه ای است که صرفا در این خودرو ها شاهد طراحی کاربردی هستیم و معمولا سبک طراحی خاصی را خصوصا در بخش ظاهری نمی توان دید. اتوبوس برقی شرکت زامیاد نیز از این قاعده پیروی می کند و در نمای بیرونی خود سبک طراحی عجیب و غریبی ندارد.

در بخش داخلی نیز با سبک طراحی کاملا ساده روبرو هستیم. اما چیزی که در این بخش بسیار اهمیت دارد میزان ظرفیت اتوبوس برقی زامیاد است.این اتوبوس دارای 33 صندلی ثابت و 2 صندلی تاشو بوده و می تواند 46 مسافر را به صورت ایستاده جابجا کند که برای یک اتوبوس درون شهری عدد قابل قبولی است.

امکانات ایمنی و رفاهی اتوبوس فوتون C12

اتوبوس فوتون C12 به عنوان یک اتوبوس برقی درون شهری امکانات قابل قبولی دارد که از جمله آنها می توان به؛ نمایشگر مالتی مدیا 7 اینچی، GPS، دوربین داخلی و خارجی، تنظیم برقی آینه های جانبی، سنسور نور ، دیلایت، سیستم مه زدای برقی، ترمز پارک برقی ، سیستم بازیاب انرژی، ترمز ABS، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سیستم تنظیم ارتفاع و… اشاره کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد از روز چهارشنبه 28 شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه 31 شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت 16 الی 22 از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو برای پوشش کامل خبری 24 امین نمایشگاه خودرو مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *