ابوترابی‌فرد: ملت مقتدر لبنان، وحدت ادیان را به نمایش گذاشته است

ابوترابی‌فرد: ملت مقتدر لبنان، وحدت ادیان را به نمایش گذاشته است
خلاصه اخبار

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امروز جامعه بشری می‌داند قرآن کریم است که در غزه در مقابل دشمنان و کفار ایستاده است. قرآن است که در مقابل آمریکا و دست نشانده‌های آن در منطقه ایستاده است. ملت مقتدر لبنان، وحدت ادیان را به نمایش گذاشته و به نماد وحدت ملت‌های خداپرست تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، امروز – 30 شهریور ماه – در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: مدرسه پیامبر اعظم (ص) مدرسه تولید علم و دانش است. سلاح پیامبر اکرم(ص) قلم است. به تعبیر علامه طباطبایی سوره قلم از اهمیت نگارش و علم حکایت دارد. به همین دلیل دانشگاه تهران و مدرسه فیضیه احترام دارد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام نماد علم و دانش است و در قله بلند معرفت ایستاده است. کسانی که پیامبر اسلام را به واژه پوچ متهم می کنند، خوب می دانند که او نماد علم و دانش است. جامعه بشریت نباید حرکتی بدون علم و دانش داشته باشد. اگر انسان به این رتبه رفیع رسید، خداشناس و پیامبر شناس می‌شود. پیامبر اسلام علم برتر است و علی (ع) به اعتراف علمای اهل سنت، علم ثانی است. باید خود را به پیامبر اعظم نزدیک کنیم. پیروان ایشان باید نماد فضیلت‌های اخلاقی باشند. مراد از فضائل اخلاقی فضائلی است که ناظر بر روابط اجتماعی است. باید روابطمان را با یکدیگر اصلاح کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این قرآن است که جهان را فتح خواهد کرد و جامعه بشری را به سوی علم و عمل صالح هدایت خواهد کرد. امروز جامعه بشری می‌داند این قرآن کریم است که در غزه در مقابل دشمنان و کفار ایستاده است. این قرآن است که در مقابل آمریکا و دست نشانده‌های آن در منطقه ایستاده است. ملت مقتدر لبنان، وحدت ادیان را به نمایش گذاشته است و به نماد وحدت ملت‌های خداپرست تبدیل شده است. امروز پیش بینی می کنند در سال 2050 میلادی جمعیت مسلمان جهان بر جمعیت سایر ادیان الهی سبقت می گیرد، یعنی سبقت از جهت کمیت و دانش و قدرت.

ادامه دارد …

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *