دولت ایالتی لوییزیانا، پرداخت هزینه‌های خدمات ایالتی را در قالب ارزهای دیجیتال می‌پذیرد

دولت ایالتی لوییزیانا، پرداخت هزینه‌های خدمات ایالتی را در قالب ارزهای دیجیتال می‌پذیرد
خلاصه اخبار

ایالت لوئیزیانا، اخیرا نخستین پرداخت کریپتویی خود را از طریق شبکه لایتنینگ بیت کوین پذیرفت. این رویداد نقطه عطفی در پذیرش دارایی‌های دیجیتال برای پرداخت‌های قانونی در این ایالت محسوب می‌شود. به گزارش میهن بلاکچین، این موضوع نشان‌دهنده رشد و پذیرش روزافزون ارزهای دیجیتال و بیت کوین در تجارت‌های محلی و ایالتی است و همچنین …

ایالت لوئیزیانا، اخیرا نخستین پرداخت کریپتویی خود را از طریق شبکه لایتنینگ بیت کوین پذیرفت. این رویداد نقطه عطفی در پذیرش دارایی‌های دیجیتال برای پرداخت‌های قانونی در این ایالت محسوب می‌شود.

به گزارش میهن بلاکچین، این موضوع نشان‌دهنده رشد و پذیرش روزافزون ارزهای دیجیتال و بیت کوین در تجارت‌های محلی و ایالتی است و همچنین می‌تواند به گسترش استفاده از شبکه لایتنینگ در تراکنش‌های سریع و ارزان کمک کند.

پرداخت هزینه‌های خدمات ایالتی از طریق ارزهای دیجیتال در ایالت لوییزیانا

ایالت لوییزیانا، اعلام کرده است که پرداخت هزینه‌های خدماتی را در قالب ارزهای دیجیتال می‌پذیرد و اداره حیات وحش و شیلات این ایالت اخیرا اولین پرداخت کریپتویی خود را دریافت کرده است.

جان فلمینگ (John Fleming)، خزانه‌دار ایالتی لوییزیانا، در بیانیه‌ای در تاریخ 17 سپتامبر (27 شهریور) گفت که شهروندان ایالت لوییزیانا از حالا به بعد می‌توانند هزینه خدمات ایالتی را با استفاده از هر کیف پول کریپتویی، از طریق بیت کوین، شبکه لایتنینگ بیت کوین و استیبل کوین USDC پرداخت کنند. اولین پرداخت کریپتویی این ایالت، در قالب جریمه‌ای که از طریق شبکه لایتنینگ بیت کوین به اداره حیات وحش و شیلات لوییزیانا پرداخت شد، اتفاق افتاد.

منبع: حساب John Fleming در پلتفرم X
منبع: حساب John Fleming در پلتفرم X

فلمینگ گفت که پذیرش پرداخت‌های کریپتویی در لوییزیانا، در راستای همکاری این ایالت با شرکت بید پی (Bead Pay) اتفاق می‌افتد و به کاهش تعداد تراکنش‌های جعلی کمک خواهد کرد. او همچنین گفته است که در عصر دیجیتال امروزی، سیستم‌های دولتی باید تکامل‌یافته و حامی فناوری‌های جدید باشند. فلمینگ در همین راستا اظهار داشت:

با معرفی ارزهای دیجیتال به‌عنوان یکی از گزینه‌های پرداخت، ما فقط نوآوری را ارائه نمی دهیم. ما به شهروندان خود انعطاف‌پذیری و آزادی در تعامل با خدمات دولتی را ارائه می‌دهیم.

فلمینگ اشاره کرد که دولت ایالتی لوییزیانا همچنان مبالغ را در قالب ارزهای فیات دریافت می‌کند و پرداخت‌های کریپتویی را به دلار تبدیل می‌کند.

مارک رایت، نماینده جمهوری‌خواه ایالت لوییزیانا، که این تلاش‌ها نیز به رهبری او پیش گرفته شد، گفت که از مشاهده انعطاف‌پذیری ایالت لوییزیانا در پذیرش و گسترش گزینه‌های متفاوت پرداخت هیجان‌زده است.

در ماه می 2022 (اردیبهشت 1401)، رایت یک کارگروه دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی کرد که در اوایل سال گذشته ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک روش پرداخت قابل قبول معرفی کردند. رایت همچنین در سال 2021، در مجلس ایالتی لوییزیانا، از ساتوشی ناکاموتو، مخترع ناشناس بیت کوین، به‌دلیل مشارکت در امور امنیت اقتصادی، تقدیر کرد.

در ماه ژوئن، ایالت لوئیزیانا قانون‌گذاری خود را اصلاح کرد تا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را ممنوع کند و قوانین جدیدی را برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال و اپراتورهای نود (Node) تعیین کرد. این قانون ایالت لوییزیانا را از مشارکت در آزمایش‌ها، پذیرش یا الزام پرداخت‌هایی که از CBDC استفاده می‌کنند، منع می‌کند. با این حال، سایر پرداخت‌های در قالب ارزهای دیجیتال ممنوع نشده‌اند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *