قیمت دلار در کف؛ قیمت سکه در سرازیری/ گارد صعودی بازار طلا در آستانه تصمیم مهم

قیمت دلار در کف؛ قیمت سکه در سرازیری/ گارد صعودی بازار طلا در آستانه تصمیم مهم
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: در شرایطی که توجه‌ها به اخبار سیاسی و تصمیمات اقتصادی معطوف شده، بازار ارز و طلا با تمرکز بر سفر رافائل گروسی به تهران و پیش‌بینی‌های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو، روند خود را دنبال می‌کند.

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و ارز امروز شاهد حرکت رفت و برگشتی قیمت‌ها بود و «سفر رافائل گروسی به تهران» و «تصمیم فدرال رزرو درباره کاهش نرخ بهره» مهم‌ترین موضوعات سیاسی و اقتصادی بود که امروز در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفت؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات امروز را با گپ مثبت 110 تومانی در 59 هزار و 500 تومان بازگشایی کرد و طی یک روند نزولی به کف کانال 59 هزار تومان رسید و 59 هزار و 80 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در تهران هم امروز با بازگشایی در 59 هزار و 550 تومان، کاهشی شد و به 59 هزار و 350 تومان رسید.

سرنوشت نزولی دلار برای قیمت درهم امارات هم تکرار شد و این اسکناس امروز با گپ مثبت 50 تومانی در 16 هزار و 320 تومان آغاز به کار کرد و در پایان معاملات در 16 هزار و 260 تومان قرار گرفت.

بازار ارزهای دیجیتال هم امروز شاهد نوسانات محسوس رمزارزها بود و قیمت بیت کوین روز گذشته 60 هزار و 894 دلار بود؛ امروز از کانال 60 هزار دلار عقب‌نشینی کرد و در 59 هزار و 894 دلار معامله شد. قیمت تتر هم همچنان بالاتر از قیمت دلار قرار گرفته و در 59 هزار و 670 تومان در معامله است.

به گزارش اقتصادنیوز، در سمت رسمی بازار، قیمت دلار مبادله‌ای امروز بدون تغییر، 49475 تومان قیمت خورد و حواله دلار هم ثبات قیمت را تجربه کرد و 46152 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله‌ای هم با کاهش در 55003 تومان قرار گرفت و ارزش حواله یورو هم به 51309 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13472 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 12567 تومان قیمت خورد.

بازار طلا و سکه اما امروز شاهد رفت و برگشت قیمت ها از مسیر افزایشی به مسیر کاهشی بود؛ روندی که به عقیده تحلیلگران از انتظار بازار برای اعلام تصمیم فدرال رزرو درباره کاهش نرخ بهره و واکنش اونس طلا به این اتفاق نشات گرفته است. قیمت اونس طلا امروز در محدوده 2575 تا 2571 دلار در نوسان بود. کمیته FOMC امروز تصمیم خود را درباره نرخ‌های بهره اعلام می‌کند و بازارها بین کاهش %0.25 یا %0.5 نرخ بهره مردد هستند. در حال حاضر، بازارهای آتی با احتمال 65 درصد به کاهش %0.5 تمایل دارند. با این حال، بسیاری از اقتصاددانان معتقدند فدرال رزرو رویکرد محتاطانه‌تری را اتخاذ می‌کند. علاوه بر تصمیم نرخ، جلسه امروز اطلاعات بیشتری درباره پیش‌بینی‌های آتی و به‌روزرسانی‌های نمودار دات پلات ارائه می‌دهد.

قیمت طلای آبشده هم امورز با کاهش در 16 میلیون و 150 هزار تومان بازگشایی کرد و در ابتدا صعودی بود و تا 16 هزار و 200 تومان بالا رفت؛ اما این افزایش ادامه‌دار نبود و قیمت طلای آبشده با کاهش تا 16 هزار و 90 تومان پایین رفت. این پایان کار طلای آبشده نبود و سپس قیمت به 16 هزار و 135 تومان رسید. قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز در سه میلیون و 740 هزار تومان در معامله بود.

تحلیلگران بر این باورند که طلای آبشده همچنان احتمال صعود را دارد و فرم اصلی نمودار صعودی است و تا زمانی که بالای 15 میلیون و 940 هزار تومان باقی بماند، در موج صعودی قرار دارد. هدف قیمتی این روند صعودی محدوده 16 میلیون و 600 هزار تومان تا 16 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود.

قیمت سکه امامی امروز معاملات را در 44 میلیون و 200 هزار تومان آغاز کرد و با افزایش به 44 میلیون و 300 هزار تومان رسید و سپس با تغییر روند کاهشی شد و به 44 میلیون و 80 هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه و ربع سکه امروز در ابتدا با افزایش قیمت سکه و طلای آبشده صعودی شدند و به کانال بالاتر رفتند. قیمت نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با افزایش به 24 میلیون تومان و 16 میلیون تومان رسیدند و سپس با کاهشی شدن بازار طلا و سکه، به قیمت بازگشایی یعنی 23 میلیون و 950 هزار تومان و 15 میلیون و 950 هزار تومان رسیدند.

به نقل از معامله‌گران فنی، روزهای پایانی نیمه اول سال در حالی سپری می‌شود که دلار در کف 59 هزار تومان در حال نوسان است. برای نیمه دوم سال، بازار پتانسیل 20 درصد رشد را دارد. پس از انفجارهای دیروز پیجرها، اخبار سیاسی در صدر موضوعات مورد توجه معامله‌گران بازار طلا و ارز قرار گرفت. همچنین چند خبر مورد توجه معامله‌گران بود. خبر اول، سفر قریب الوقوع گروسی به تهران بود. گروسی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اشاره به دیدارش با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و گفت‌وگو درباره اهمیت حفظ تعامل تهران و آژانس گفت: بزودی برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهم کرد.

خبر دیگر، آغاز حراج‌های پاییزی شمش طلا در اول مهرماه بود. پنجاه و دومین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یکشنبه یکم مهرماه برگزار خواهد شد.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *