هدف اسرائیل از حمله سایبری علیه لبنان

هدف اسرائیل از حمله سایبری علیه لبنان
خلاصه اخبار

به نظر می رسد ایجاد هرج و مرج در کنترل فرماندهی اولین نشانه های حمله تروریستی و سایبری اسرائیل علیه لبنان باشد.

جنگ سایبری خطرناک تر از جنگ نظامی است و در هر حمله نظامی حمله به مرکز فرماندهی و کنترل از اولویت های اول است. خبرهای جنگ در لبنان داغ است و در این بین همواره آمریکا تلاش می کرد نتانیاهو را از این تصمیم منصرف کند ومانع این جنگ بود و حتی کار به برکناری گالانت وزیر دفاع اسرائیل هم رسیده بود و بنا بود طرف امروز و فردا اینکار انجام شود.

پیش دستی حزب الله

حزب الله پیشتر متوجه این حملات سایبری شده بود و به تمام نیروهای خود اعلام کرده بود تمام گوشی های موبایل را از خودشان دور کنند چرا که اولین نقطه برای حمله سایبری ضعف تلفن های موبایل است، اینکار انجام شد و گام دوم پیدا کردن جایگزین ارتباطات بود چون ارتباطات در فرماندهی وکنترل حرف اول را می زند. حزب الله چند ماه پیش تعداد بسیار زیادی دستگاه ارتباطی یک طرفه (پیجر) خریده بود و این پیجر های نسل جدید بین همه رزمنده های پشتیبانی توزیع شد. امروز ساعت 4/5 به وقت تهران اسرائیل با فرستادن یک فرکانس روی امواج پیجرها ی حزب الله درجه حرارت باطری های آنها را انقدر بالا برد که تمام پیجرهایی که دست این افراد بود در همه جا منفجر شد. در حال حاضر وضعیت به نحوی استثنایی است که تا این لحظه سه هزار نفرمورد اصابت قرار گرفته اند و به بیمارستان انتقال یافته اند و 9 نفر نیز شهید شده اند از جمله پسر علی عمار یکی از فرماندهان رده اول دفتر سیاسی حزب الله. پیجرآقای مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان که در دفتر سفارت نشسته بوده است نیز منفجر شد.

نشانه های اقدام احتمالی

ایجاد هرج و مرج در کنترل فرماندهی اولین نشانه های یک اقدام احتمالی است. فعلا ابعاد این حمله در حزب هنوز زیاد روشن نیست چرا که در سوریه نیز این اتفاق افتاده است و پیجر کسانی که در سوریه بودند نیز منفجر شد. ما نمی دانیم دقیقا چه تعدادی مورد اصابت قرار گرفته اند. کسانی که در خیابان، بازار و یا در خانه بودند مشخص است اما اینکه پشت پرده چه کسانی مورد سوءقصد قرار گرفته اند مشخص نیست. معلوم نیست چه رده هایی از فرماندهی احتمالا پیجرهایشان را در دست داشته اند ضمن اینکه این انفجار آسیب زیادی نمی رساند و منجر به کشته شدن نمی شود مگر اینکه در یک نقطه حساس بدن باشد اما هرج و مرج بزرگی را در کنترل و فرماندهی پشت جبهه ایجاد می کند و ارتباط بین رزمنده ها دچار اختلال می شود. کشته شدن سرباز، یک مسئله است و تمام می شوداما زخمی ها مشکل دارند و باید معالجه و نگهداری شوند که این زمان بر است. ضمن اینکه این حمله یک عدم اعتماد نسبت به وسائل ارتباطی ایحاد کرده است. حزب الله هم طی بیانیه ای اعلام کرد که از اسرائیل انتقام خواهد گرفت.

ادعای واهی اسرائیل

گفتنی است اسرائیل دیروز در ادعای واهی اعلام کرد که ایران قصد داشته آویو کوخاوی رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل را ترور کند که رژیم صهیونیستی توانسته این ترور را خنثی کند.

*کارشناس مسائل خاورمیانه

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *