انتقاد ژنرال صهیونیستی از نتانیاهو و درخواست برای خروج از رفح

انتقاد ژنرال صهیونیستی از نتانیاهو و درخواست برای خروج از رفح
خلاصه اخبار

رئیس سابق شعبه عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از نخست وزیر این رژیم، نسبت به شکست بیشتر در شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل زیو» رئیس سابق شعبه عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ماندن ارتش در رفح به معنای اشغال نوار غزه است، نسبت به گشودن جبهه‌های متعدد جنگی هشدار داد و گفت در حال حاضر رژیم صهیونیستی در بدترین زمان خود قرار دارد.

وی افزود ورود به جنگ با لبنان، به مقابله با ایران منجر خواهد شد و تشدید عملیات نظامی در شمال اشتباه است مگر اینکه رژیم صهیونیستی قصد جنگ داشته باشد.

زیو «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد و گفت او تلاش‌های واشنگتن را درمورد قطعنامه‌های دیوان بین‌المللی دادگستری و شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی خراب کرد.

این اولین بار نیست که زیو نسبت به گیر افتادن رژیم صهیونیستی در نوار غزه و خساراتی که در نتیجه حمله زمینی به غزه به ارتش وارد خواهد شد، هشدار می‌دهد.

او یک ماه پیش هم گفت رژیم صهیونیستی برخلاف جنبش حماس هیچ دیدگاه استراتژیکی ندارد و از مرحله درگیری مستقیم به جنگ چریکی منتقل شده است که به ارتش آسیب می‌رساند.

وی که فرماندهی یک گردان را در غزه در دوره انتفاضه دوم برعهده داشت، گفت حماس دیگر به دنبال یک درگیری مستقیم نیست، بلکه آنچه در حال حاضر به آن توجه دارد، جنگ چریکی است. اما رژیم صهیونیستی در ملاحظات رزمی تاکتیکی غوطه ور است و طوری عمل می‌کند که انگار تمام وقت را دارد و تاثیر عوامل دیگر را بر زمان احساس نمی‌کند.

زیو گفت جنبش حماس برخلاف ارتش رژیم صهیونیستی شیوه جنگ خود را اصلاح کرده و با تغییر استراتژی، معمولا عملیات‌های ترکیبی انجام می‌دهد. جنگ چریکی از جمله تاکتیک تله‌های انفجاری که شبیه جنگ چریکی حزب‌الله است با حماس تناسب دارد و خساراتی را به رژیم صهیونیستی وارد می‌کند زیرا ارتش رژیم در شکل کنونی آن طوری طراحی نشده است که تیم‌های خود را در هر قسمت از غزه نگه دارد.

وی قبلا گفته بود رژیم صهیونیستی زمان ارزشمندی را از دست می‌دهد و «یحیی السنوار» رهبر حماس در نوار غزه از فشار بین‌المللی بر این رژیم آگاه است و می‌داند که اعتبارش در حال از دست رفتن است و صبر آمریکا هم تمام خواهد شد و بنابراین نمی‌خواهد با این رژیم وارد درگیری شود که آن را قوی می‌کند.

مرجع: ایسنا