بایدن مشاور سابق ارزهای دیجیتال خود را دوباره استخدام کرد؛ جنگ بر سر کریپتو ادامه دارد

بایدن مشاور سابق ارزهای دیجیتال خود را دوباره استخدام کرد؛ جنگ بر سر کریپتو ادامه دارد
خلاصه اخبار

دولت بایدن، کارول هاوس (Carole House)، مشاور سابق ارزهای دیجیتال خود را به عنوان مشاور ویژه شورای امنیت ملی کاخ سفید دوباره استخدام کرد. هاوس سابقه حمایت از صنعت رمزارزها را دارد و بایدن را در نوشتن فرمان اجرایی سال ۲۰۲۲ در مورد دارایی‌های دیجیتال مشاوره داده بود. به گزارش میهن بلاکچین، بسیاری بر این …

دولت بایدن، کارول هاوس (Carole House)، مشاور سابق ارزهای دیجیتال خود را به عنوان مشاور ویژه شورای امنیت ملی کاخ سفید دوباره استخدام کرد. هاوس سابقه حمایت از صنعت رمزارزها را دارد و بایدن را در نوشتن فرمان اجرایی سال 2022 در مورد دارایی‌های دیجیتال مشاوره داده بود.

به گزارش میهن بلاکچین، بسیاری بر این باورند که ارزهای دیجیتال نقشی کلیدی را در انتخابات ماه نوامبر آمریکا ایفا خواهد کرد. به همین خاطر بایدن و ترامپ هردو در تلاش‌اند تا رای دوست‌داران صنعت کریپتو را به خود جذب کنند.

هاوس در پستی که در صفحه لینکدین او منتشر شده نوشته است:

مفتخرم که برای بازگشت به خدمت و مجموعه‌ای از ماموریت‌های کاملا حیاتی که برای شکل دادن به آینده اقتصادهای دیجیتال امن و قابل اعتماد ضروری هستند فراخوانده شده‌ام.

هنوز مجلس آمریکا و کاخ سفید در رابطه با این مسئله اظهارنظری نکرده‌اند.

بر اساس صفحه لینکدین هاوس وی تاکنون سمت‌های مختلفی را در دولت فدرال آمریکا برعهده داشته که در بین آنها، فعالیت به عنوان مشاور در کمیسیون معاملات آتی کالا و شورای امنیت ملی به چشم می‌خورد.

دیو گریمالدی (Dave Grimaldi)، معاون اجرایی انجمن بلاکچین در گفتگویی در این رابطه گفت:

او یک متخصص است که رویکرد عمل‌گرایانه‌اش به شدت به نفع تیم بایدن خواهد بود.

هاوس پیش از این بارها حمایت خود را از صنعت کریپتو اعلام کرده بود. وی در کنفرانس کانسنسوس (Consensus) 2024 با اشاره به صنعت کریپتو گفت:

پذیرش بسیاری از موارد اقتصادی خوب در سطح جهانی در حال رخ دادن است.

با این حال، وی در این گفتگو بر لزوم قانون‌گذاری صنعت کریپتو تاکید کرد.

آیا بیت کوین و ارزهای دیجیتال برنده انتخابات آمریکا را مشخص می‌کنند؟

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حالا مسئله ارزهای دیجیتال به یکی از کلیدی‌ترین موضوعات تبدیل شده است. در حال حاضر تحلیلگران و نام‌های مشهور منتظر پیروزی دونالد ترامپ هستند و معتقدند این اتفاق به نفع صنعت کریپتو خواهد بود.

کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل شرکت آرک اینوست نیز خاطرنشان کرده که در انتخابات پیش رو به خاطر دلایل اقتصادی به ترامپ رای خواهد داد. وی در این باره گفته است:

همانطور که به فرزندانم گفتم… من به کسی رای خواهم داد که بهترین کار را برای اقتصاد آمریکا و اقتصاد ما انجام دهد. وقتی صحبت از اقتصاد به میان می‌آید من یک رای‌دهنده هستم. و این جاده اساساً به ترامپ منتهی می شود.

کوین پافرات (Kevin Paffrath)، مشاور اقتصادی کمپین ترامپ در سال 2016 نیز در گفتگویش با کتی وود خاطرنشان کرد با نظر وی در مورد اقتصاد موافق است. وی خاطرنشان کرد سه سال اول دولت ترامپ پیش از شیوع کرونا از نظر اقتصادی بهترین سال‌ها در تاریخ آمریکا بوده‌اند.

به جز وود، بسیاری از میلیاردرهای معروف نیز حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده‌اند. استفان آ شوارتزمن (Stephen A. Schwarzman) مدیرعامل شرکت بلک استون، دو قلوهای وینکلووس، بنیانگذاران صرافی جمینای و بسیاری دیگر از صنعت کریپتو خاطرنشان کرده‌اند در انتخابات پیش رو از ترامپ حمایت خواهند کرد.

مرجع: میهن بلاکچین